Academy Cutty Sark 1:350 (14110)ALLEGRO 

-12% Árcsökkenés az utóbbi 2 hétben ? 3 790 Ft  3 350 Ft

Ajánlataink a termékre

 

Academy 14110-es számú hajómodell készlet Cuttysark (1: 350) (14110)

3 350 Ft
+ 1 390 Ft szállítási díj
Szállítás: max 3 nap
irány a bolt »
Lehetséges Piactéri Ajánlat
További 1 ajánlat »

Árdiagram

Áttekintést kaphat a termék árának alakulásáról.
 
minimum ár
 
átlagár
-12%
Az elmúlt 2 hét árai alapján.

Árfigyelő

Árfigyelő szolgáltatásunk értesíti, ha a termék a megjelölt összeg alá esik.
Aktuális legalacsonyabb ár: 3 350 Ft

További termékek a kategóriából

További Academy termékek: Academy Makett

Zvezda Z-17 Diether v. Roeder 1:350 (9043) Makett 11 990 Ft Zvezda Z-17 Diether v. Roeder 1:350 (9043) Revell Bismarck 1:350 (05040) Makett 37 460 Ft-tól Revell Bismarck 1:350 (05040) Zvezda Sevastopol 1:350 (9040) Makett 22 990 Ft Zvezda Sevastopol 1:350 (9040) Academy USS Indianapolis CA-35 1:350 (14107) Makett 18 010 Ft Academy USS Indianapolis CA-35 1:350 (14107)
Termékleírás
Típus Hajók
Méretarány 1/350
Anyaga Műanyag

Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!

A klipperek, különösen a tizenkilencedik század második felében készültek, talán a valaha épített legszebb hajók voltak, és a tengerészeti mérnöki tudomány csúcsát képviselték a "vitorlák aranykorában". A legismertebb ezek közül kétségtelenül a Cutty Sark. Ezt a vitorlást 1869-ben építették a híres skót hajótulajdonos, John Willis kapitány különleges kérésére a Clyde hajógyárban.
A projekt feltételezése egy olyan hajó megépítése volt, amely képes legyőzni az akkori leggyorsabb, mindössze egy évvel korábban vízre bocsátott Thermopylae klippert. A kitűzött cél elérése érdekében a legmodernebb technológiákat és a legmagasabb minőségű anyagokat alkalmaztuk.
Paradox módon az anyagköltségek és a magasan képzett munkaerő okozta az eredeti vállalkozó csődjét, és egy másik, szomszédos hajógyárnak kellett befejeznie. Amikor a művelet végül sikeresen befejeződött, sikerült megszerezni az akkori leggyorsabb hajót, amely a hatalmas vitorlafelületnek köszönhetően 17 csomó feletti sebességgel fejlődött.
Nyilvánvaló, hogy az ilyen megerőltető eredményeket nemcsak propagandacélokat szolgálták, hanem gyakorlati alkalmazásokat is. A Cutty Sark feladata az volt, hogy teát szállítson Kínából Nagy-Britanniába.
Az idő itt nagy szerepet játszott, mert minél gyorsabban szállították ki a tornyokat a londoni piacra, annál drágábbak lettek volna. A Kínából induló út minden évben igazi verseny és egyben kínszenvedés volt a legénység számára, könyörtelenül sürgette a kapitány, aki a pénzjutalom és a presztízs reményében ismét megpróbálta megdönteni a gyorsasági rekordot.
A klipperek jó ideje a 19. század végén ért véget, amikor már nem tudták megbirkózni a modern gőzhajók versenyével. A Cutty Sark sok más vitorlás hajó sorsára jutott. 1895-ben eladták egy portugál cégnek, ahol hosszú évekig csavargóként, majd vitorla nélküli bárkaként szolgált.
1922 júniusában egy nyugdíjas tengeri farkas, Dowman kapitány megvásárolta a rozoga hajót, és Angliába vontatta. Ott sok évnyi munka után a Cutty Sarkot – elsősorban új, bár az eredeti vitorláknak megfelelő vitorlák felszerelésével – visszaállították korábbi fényébe, és 1938-ban a greenhithei Thames Training College-t kiképzőhajóként mutatták be.
1952-ben megalakult a Cutty Sark érdekében működő egyesület, és ennek kezdeményezésére öt évvel később a legendás vitorlás végül befejezte színes pályafutását, és véglegesen a greenwichi rakparton fog horgonyozni.

Így is ismerheti: Cutty Sark 1 350 14110, CuttySark135014110, Cutty Sark 1:350 ( 14110)
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.