Mordaunt Short Mezzo 6 Hangfal

Mordaunt Short Mezzo 6 Hangfal

Ezt a terméket egyik partnerünk sem forgalmazza. Kérjük, válasszon az alábbi termékek közül!

További termékek a kategóriából

További Mordaunt Short termékek: Mordaunt Short Hangfal

Bowers & Wilkins 603 S3 Hangfal 724 400 Ft-tól Bowers & Wilkins 603 S3 Opera Callas Diva (x2) Hangfal 3 990 000 Ft-tól Opera Callas Diva (x2) Canton Vento Reference 7 DC Hangfal 2 639 990 Ft Canton Vento Reference 7 DC Focal Scala Utopia Evo (x2) Hangfal 15 999 990 Ft Focal Scala Utopia Evo (x2)
Termékleírás
Hangfal típusa Front hangfal
Álló hangfal Igen
Front hangfal érzékenysége 89 dB
Front hangfal frekvenciatartománya 38 - 22000 Hz

Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!

A megadott ár a kiállított, dió színű hangfalpárra vonatkozik. Mordaunt-Short Mezzo 6

Felépítés: 2 és fél utas
Frekvencia átvitel: 38 Hz-22 kHz
Ajánlott erősítő teljesítmény: 15-150 W/csatorna
Impedancia: 4-8 Ohm
Érzékenység: 89 dB
Tömeg: 20 kg
Mágnesesen árnyékolt
Színek: sötét dió, feketeFor the richest, most dramatic soundstage, the Mezzo 6 floorstander is unbeatable.
Using twin 6½ CPC drivers but with the added bass extension that only an elongated cabinets can produce, this 2.5 way speaker produces a commanding performance time after time.

A hand-picked wood composite is laminated and pressed ensuring critical bracing and consistent reproduction of every frequency.

Once again, the incredible ATT tweeter takes care of the high notes delivering highly detailed yet controlled treble to your ears.

Let Mezzo 6 release your music collection Mezzo 6Sensitivity89dB
Frequency response38Hz - 22kHz
Nominal impedance4 - 8 Ohms
Drive units(2) 6.5" aluminium CPC mid/bass driver
(1) 1" ATT aluminium dome tweeter
Crossover2nd order with DVP
Recommended amplifier power15 - 150 watts
Magnetically shieldedYes
Dimensions (h x w x d)1000 x 220 x 280mm (39.4 x 8.7 x 11.0")
Weight20Kg (44lbs)Aspirated Tweeter Technology (ATT)Mezzo uses patent pending proprietary Aspirated Tweeter Technology (ATT) - a truly ground breaking design that was first seen in the now legendary Performance series. Using state-of the-art injection moulding, the elongated unit whose form is defined by complex acoustic principles - floats freely in a discrete enclosure. Along its length are strategically positioned vents eliminating the colouration which plagues traditional closed-back designs. This unusual venting system means Mezzo's high frequency drivers literally 'breathe', resulting in an open yet detailed sound. Mordaunt-Short uses an advanced alumninium dome tweeter which the company has been perfecting for over 20 years. The ultra thin diaphragm and compression moulded surround is mounted on a low resonance chassis. The tweeter utilises a high temperature voice coil with liquid cooling and damping to ensure controlled high frequency performance with excellent detailWhat's inside Mezzo?
1. ATT tweeter with 25mm aluminium dome for the
most revealing frequencies

2. Easily removable magnetic grilles sit flush against the baffle for the perfect fit

3. Rubber isolate mounted tweeter which enables it to float free from the cabinet

4. Internal wadding for critical damping of standing waves

5. Internally partitioned for a 2½ way design which means one driver deals solely with low end frequencies

6. Sound deadened driver baskets which completely eliminate unwanted resonance effects

7. Cabinet and driver bracing for ultimate rigidity and support

8. Simple crossover design for cleaner signal path. Isolate mounted to reduce distortion

9. Custom deisgned biwirable bullet terminals for optimal connection

10. Curved cabinet design to reduce standing waves

11. Custom designed feet for hard/wood flooring and spikes for carpeted interiors

12. X-Squared curved port flare termination for smooth air dispersion

13. Twin latest generation 6½ CPC drivers for a commanding snd expansive sound stage

14. Aluminium front baffle for smooth dispersion characteristics Mezzo 6 floorstander  Mordaunt Short Mezzo - Rés a pajzson A Digitális HáziMozi Magazin XI. évfolyamának 2010 december - 2011 januári száma alapján:

A Mezzo sorozat darabjai ívelt dobozosak, a magas hangszóró a megszokott helyen, felül van, szubhangszórónak pedig a Mezzo fantázianevűt használják. Ugyanaz tetszik a Mezzoban, mint a Paradigm Reference Studio 20 hangfalaimban: megbízható, színezetlen középtartomány, jó basszus, kibővített, de nem elnagyolt magas, széles sugárzási tartomány, nagyszerű térleképezés, szuper hangtér és még sorolhatnám a dicsérő jelzőket.
 Az ív
Két darab Mezzo 6, álló hangfalat használtam fronthangszóróknak, Mezzo 2 monitorokat a háttérhangoknak, Mezzo 5 jelzésűt centernek, és a Mezzo 9-et, mint mélysugárzó. Ezen kívül van még egy Mezzo 1 és egy Mezzo 8 elnevezésű a szériában, ami jelen cikkben nem fog feltűnni.
A Mezzok szép hangfalak, furnér bevonattal. Az ívelt oldalfalak meggátolják az állóhullámok kialakulását, a hangszórók pedig nagyszerű basszus-hangokat produkálnak. A Mordaunt-Short a hangfal tetejére helyezte a magassugárzót, hogy ezáltal csökkentse a hangfal frontjáról visszaverődő káros és zavaró hanghullámokat. Ez a magabiztos felső-közép, és magas hangokban nyilvánul meg, amik olyan tisztán szólnak, ahogy csak néhány high-end hangszóró esetén.
Az összes Mezzo tetején egy 1-os alumínium dómot találunk a rezonancia csökkentése végett, különálló kabinetben. A Mezzo 6-ban 2 darab 6,5-os (16,5 cm) hangszóró, a Mezzo 2 monitorban 1 ilyen hangszóró található. A Mezzo 5-ben és Mezzo 1-bsn 13 centiméteres alumínium-kónuszos hangszórók vannak a mélyhangok visszaadása végett.
A rendszer 4 sarkában, a fentebb említettek tekintetében, azonos hangszórók helyezkedtek el. Ha hátul használhattam volna a Mezzo 1-et, akkor legalább a center hangfallal egyezőek lettek volna a hangszórók. A Mourdant-Short jobban is odafigyelhetett volna, ugyanis egy nagyobb centert is elbírt volna a rendszer, a nagyobbik hangszórótípusból, ennek ellenére nem hallottam semmiféle hangszín különbséget a meghallgatás során. A Mezzo 9 szub-ba 2 db 20 centiméteres hangszórót szereltek. Az összes csatlakozó a doboz alján helyezkedik el. Az egyik legérdekesebb funkció a belső ekvalizátor. Az EQ-val rendelkező mélydobozok még mindig igen ritkák és drágák. Az a pár, amivel volt szerencsém összekerülni, nagyszerűen korrigálta a tipikus szoba-akusztikai hibákat, az egyenlőtlen basszust. A hangfal különleges, ugyanis külön beállító CD-t mellékelnek hozzá, amin mély frekvenciájú hangok tömkelegének segítségével tudjuk meghatározni a doboz pontos elhelyezését. Kapunk egy SPL-mérőt is, ami segít a mély-hangok bemérésében. Nem először használtam ilyet, szóval nem okozott gondot a frekvenciák bemérése, majd a hangvisszaadási görbe elemzése. Annál problémásabb volt a szub tetején lévő gombokkal a korrekciós adatok betáplálása. 2 gomb van kör alakban elhelyezve a baloldalon, és egy tekerhető gomb a jobboldalon, ami nyomásra beviteli gombként funkcionál.
Egy bizonyos gombkombinációnál viszont lenémítottam a kicsikét, és sajnos többszöri újraindítás után sem tudtam ismét beizzítani. Már épp írni akartam a cégnek, amikor egyik pillanatról a másikra megoldódott a probléma. Talán el kellett volna olvasnom a használati utasítást.
Azonban az eredmény megérte a fáradságot. A szubok hátránya, hogy a szobánk saját rezonanciafrekvenciáit felerősítik, így rombolva le a filmezés élvezetét. Egy EQ-val ellátott szub kikerüli a kritikus frekvenciákat, így sokkal hangosabban tudjuk élvezni a többi frekvenciát, vagyis kellemesebb lesz a hangvisszaadás.
A puding próbája
Az alább említett címek mindegyike Bluray. A Jelek, tömörítetlen PCM hanggal, egy földönkívüliekről szóló film, az egyik leghalkabb hangsávval, amit valaha hallottam. Ez megadta a lehetőséget a Mezzoknak, hogy megmutassák igazi felbontásukat egy olyan halk környezetben, ami tele van varjakkal, ízeltlábúakkal, és szélhangokkal. Minden hangfal képes csendben lenni, de nagyon kevés tudja visszaadni a csend-közeli hangokat teljes méretükben. A Mezzok részletessége elérte a kívánt szintet. A hangfalak olyan atmoszférát alkottak, ami lágyan adta tudtomra a hangsáv minden apró részletét, és csak egyszer-egyszer zavart be egy-egy igazi, székrengető és ijesztő decibel-bomba. Mel Gibson bariton hangját a szub csodálatos módon tette teljessé. Kicsit furcsán hangzott, de nem ért váratlanul, lévén a rendszer hangváltó frekvenciája 80 Hertzre volt beállítva.
A következő tesztember Nicolas Cage. Egy szintén PCM hangú filmben látnokként próbál megakadályozni egy bombamerényletet. Ennél a filmnél (Next – a Holnap a Múlté) teljes sávszélességben hallgattam a hangfalakat, miközben a mélydobozt kikapcsoltam. A film csúcsa az a jelenet, ahol egy autó legurul a szikláról. A dübörgő romok rendesen megdolgoztatták a mélyhangszórókat, és a középtartomány is telt volt. Így azt is megtudtam, hogy ha nincs felesleges pénzünk a szubra, akkor anélkül is élvezhetjük, ha nem a legmélyebb, de az elég mély hangokat is. A kaszinóban és a viharban játszódó jelenetek mind az öt hangszóróból a maximumot hozták ki, amik igen meggyőző teret alkottak. A hangok természetessége már szinte hab a tortán.
A Szerencsevadászok (The Professionals, 1966) egyike azoknak a filmeknek, ahol a hangot felújított Dolby TrueHD formátumban volt lehetőségem élvezni. A technikusok eredeti, 1966-os analóg mágnesszalagról maszterelték újra a hangot. A zenekar teljes mértékben életre kel, bár térbeli elhelyezkedését laposnak érzékeltem. A dialógusoknak leheletnyi dobozhangjuk van, míg a ballisztikai hangok (fegyverelsütés, golyósüvítés) erősen középorientáltak, kevés mélyhanggal. Mindezek ellenére a Mezzok kiválóan adták vissza az eredeti anyagot. A Dolby TrueHD egy új dimenziót adott ennek a klasszikus filmnek.
A Hiromi sorozatból a „Do It Now Hiromi egy igazi különlegesség. A Telarc az egész diszkográfiáját kiadta ennek az ígéretes, fiatal japán zongoristának, méghozzá hibrid SACD-ken. Az 5. albuma, a Time Control, igazi mestermunka. Az egész zenekar azonos szintre kerül ezen a lemezen. Hiromi minden értéken túlmenően módosított néhány alapvető szabványt. A hangtér kihasználtsága szinte agresszívnek mondható, ugyanis a legtöbb hangszer pedig minden csatornán jelen van. A zenekart a színpadról betette a szoba közepére, ami vegyes érzelmeket válthat ki az emberből. Még a Mezzok szuper felbontásával is kissé zavartnak tűnt a színpad, különösen a sztereó verzióval összehasonlítva. De Hiromit semmi nem állíthatja meg. A játéka káprázatos, ahogy már megszokhattuk, és a zenekar teljes mértékben mögötte áll.
Hiromi egyik felvétele visszakényszerített a lemezpolcom közelébe, ahol megtaláltam Aldo Ciccolini Debussy albumát (Clair De Lune). A lemezen lévő játékok nagy része elérhető Debussy: Dreams című lemezén, ami már-már tucatárunak minősül. A gyűjteményem egyetlen másik darabja sem ér fel az ezen a CD-n hallható zongora szinte érezhető felharmónikusaival, annak ellenére, hogy a felvétel becsapós. Ha a felső-közép részét a hangsáv hangerőszintjét kicsit megemeljük, úgy szól, mint egy olcsó zongora. A Mezzok fantasztikusan adják vissza ennek a tartománynak a szépségét, ahogy a mélyhangokhoz is olyan jelentést társítanak, amiben Ciccolilni zongorája egy modern hangszerként szólal meg. Válogattam a sztereó és a Dolby Pro Logic II módok között, és csak nagyon minimális tónusváltozást észleltem. A centerhangfalak általánosságban jellemző kiegyenlítetlen hangzása ellenére ez a darab elég szépen integrálódott a hangképbe.
Steve Winwood Nine Lives című albuma a nagymestert pályája csúcsán mutatja. Még régi, vacak CD-n is olyan minősége van, mint egy nagyfelbontású felvételnek. Nincs annyira összetömörítve és ekvalizálva, mint napjaink legtöbb rockzenéje, így pontosan fókuszált és meleg. Egy jó bakelitre emlékeztet, rengeteg nyitott térrel. A basszusdob hangja, köszönhetően a mélyhangszórók és szub együttműködésének, ütős és szűk. Utolsó albumán (About Time) Winwood lecseréli a szintetizátorokat kedvencére, egy Hammond orgonára. A Traffic című sláger hangzását különleges furulya és szaxofon szólókkal teszi egyedivé.
Nehéz összegzést írnom a Mordaunnt Short Mezzo sorozatával kapcsolatban. Ha lennének gyengeségei és erősségei, akkor nem lenne semmi gond, írnék pár mondatot arról, hogy mi az, amit jól csinál, mi az, amit nem. De ennek a rendszernek nagyon kicsi rés van a páncélján. Ha magamnak vásárolnám őket, minden bizonnyal a monitorhangfalat használnám centernek, vagy legalábbis azonos hangfalakat tennék mindenhová. A Mezzo 6 egy édes kis jószág, és minden bizonnyal használnám is. A képzeletbeli (értsd: nagyobb) házamban, akár sztereó LP/CD, akár házimozi rendszerként. Jól néznek ki, jól szólnak, satöbbi, satöbbi. Mit kellene még mondanom?

Így is ismerheti: Mezzo6

Galéria

Vélemények

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.