Konverziómérés

A konverziómérés teljesen díjmentesen kínál Önnek kulcsfontosságú információkat az Árukeresőn való megjelenés hatékonyságáról és lehetővé teszi, hogy nyomonkövesse az ROI alakulását egészen a különböző szegmensek és termékek szintjéig.

A konverziómérés megmutatja, hogy hány Árukeresőről érkező felhasználó hajtott végre vásárlást az ön webshopjában, konkrét kategóriákra és termékekre lebontva.

Röviden, a konverziókövetés megmutatja, mennyire jövedelmező az ön számára az Árukeresőn való hirdetés. A konverziómérési szolgáltatást bármely, az Árukeresőn regisztrált webshop használhatja.

Lehetséges hibaüzenetek és figyelmeztetések

Figyelmeztetések

PRICE_DONT_MATCH

A teljes rendelési ár nem egyezik meg az egyes termékárak összegével.

INVALID_ORDER_ID

Helytelenül kitöltött order_id. Az áruház nem a valódi rendelési azonosítót adja meg, hanem az alapértelmezett értéket küldi (ORDER_ID).

UNSUPPORTED_CURRENCY

Nem támogatott rendelési pénznem. Az áruház egy érvényes, de általunk nem automatikusan átváltott pénznemben küldi az adatokat.

DUPLICATE_PRODUCTS

A rendelés duplikált termékeket tartalmaz. A rendelésben két vagy több azonos item_id-val rendelkező termék szerepel.

Hibák

MISSING_ITEMS

A rendelés nem tartalmaz termékeket.

MISSING_ORDER

A beérkezett adatok nem tartalmaznak rendelési adatokat.

MISSING_TOTAL_VAT

A teljes rendelési összeg hiányzik.

INVALID_TOTAL_VAT

Helytelenül kitöltött teljes rendelési összeg. Például negatív érték vagy szövegként megadott összeg.

MISSING_CURRENCY

A rendelési pénznem hiányzik.

INVALID_CURRENCY

Helytelenül kitöltött rendelési pénznem. Nem létező pénznem (például az áruház véletlenszerűen elgépelve küld egy értéket).

MISSING_ITEM_ID

Néhány termék hiányzó kötelező item_id értékkel rendelkezik.

MISSING_ITEM_NAME

Néhány termék hiányzó kötelező item_name értékkel rendelkezik.

MISSING_ITEM_PRICE

Néhány termék hiányzó kötelező item_price értékkel rendelkezik.

INVALID_ITEM_PRICE

Néhány termék hibásan kitöltött item_price értékkel rendelkezik. Például negatív érték vagy szövegként megadott ár.

MISSING_ITEM_QUANTITY

Néhány termék hiányzó kötelező item_quantity értékkel rendelkezik.

INVALID_ITEM_QUANTITY

Néhány termék hibásan kitöltött item_quantity értékkel rendelkezik. Például negatív érték vagy szövegként megadott mennyiség.

Egyéb tudnivalók

Konverziómérés és felhasználói hozzájárulás

A konverziómérés a felhasználói hozzájárulástól függetlenül implementálható, mivel a hozzájárulás már megadásra került az Árukeresőn.

Hirdetésblokkolók és GTM

Ha a konverziómérés a Google Tag Manageren (GTM) keresztül valósul meg, és a felhasználó hirdetésblokkolót használ, jelenleg nincs alternatív megoldás a konverziómérésre. Ilyen esetben csak a közvetlen implementáció képes mérni az adblockert használó felhasználók aktivitását is.

Konverziós ablak és jelentési eltérések

A konverziós ablak 30 napos, vagyis egy vásárlás konverziónak számít, ha az eredeti kattintástól számított 30 napon belül történik.

Ez eltéréseket eredményezhet a GA4 vagy más konverziókövető eszközök adataihoz képest, mivel ezek különböző attribúciós modelleket és konverziós ablakokat alkalmaznak.

Az ilyen eltérések természetesek, ezért az OCM és a GA4 adatok összehasonlítása nem ad valós képet.


Hogy tudom implementálni a Konverziómérést?
Implementálás HTML-be

Az új konverziómérés két script-ből áll, amelyeket egyidejűleg szükséges implementálni. A kódot minden esetben a HTML törzsébe illessze be, azaz a <body> és a </body> közé. Helytelen felületen való elhelyezés a mérés vagy akár a megjelenített oldal hibás működését okozhatja.

Termékoldal kód:

Az alábbi script-et a termék leírását tartalmazó oldalba illessze be. Amennyiben a felhasználó az oldalunkon keresztül keresi fel az Ön webhelyét, akkor a cookie fájlban tárolódik az az információ, hogy a vásárló a felületünkről érkezett.

   <!-- Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script -->
   <script>
       (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k;
       t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a),
       g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g)
       })(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?source=shopsystem&version=2&page=product_detail', 'arukereso', 'hu');
</script> <!-- End Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script -->

Köszönőoldal kódja:

A script-et a köszönőoldalba illessze be, mely a  megrendelés véglegesítésekor aktiválódik.

Kötelező értékek

Fontos, hogy a rendelési adatokat MINDIG cserélje ki a tényleges rendelési adatokra.
„API_KEY” – egyedi API-kulcs.

„ORDER_ID” – Megrendelés száma

„PRODUCT_ITEM_ID” – Termékazonosító szám

„PRODUCT_NAME – Terméknév

„SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT” – Tételár ÁFA-val

'NUMBER_OF_PRODUCTS' – Az adott termék darabszáma a rendelésben

'TOTAL_PRICE_WITH_VAT' – A teljes rendelés összege

currency - Hagyja a pénznemet alapértelmezés szerint beállítva az országnak megfelelően

'add_product' sor: Ezt a sort annyiszor kell beilleszteni, ahány különböző termék szerepel a vásárló rendelésében. Az alábbi scriptben kétszer szerepel, ami egy két terméket tartalmazó rendelésnek felel meg.

<!-- Arukereso.hu THANK YOU PAGE script -->
<script>
    (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k;
    t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a),
    g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g)
    })(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?source=shopsystem&version=2&page=thank_you', 'arukereso', 'hu');
 
    arukereso('authenticate', 'API_KEY');
    arukereso('set_order_id', 'ORDER_ID');
    arukereso('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS');
    arukereso('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS');
    arukereso('set_total_vat', 'TOTAL_PRICE_WITH_VAT');
    arukereso('set_currency', 'HUF');
    arukereso('send', 'Order');
</script>
<!-- End Arukereso.hu THANK YOU PAGE script -->
Implementáció különböző webshop engine-eken keresztül

A partnerportálon, az Árukereső » Statisztikák » Konverziómérés menüpontban kattintson a Kód igénylése gombra.

feed req screen

A kód igénylése után, az oldal alján található az egyedi API-kulcs a konverzióméréshez.

feed req screen

UNAS

Marketing » Külső marketing rendszerek » Az Árukereső menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.

feed req screen

Bolthely

Beállítások » Haladó beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.

feed req screen

Shoprenter

Az Alkalmazás oldalon telepítse az Árukereső konverziómérést. Fontos tudni, hogy a telepítés elindítása után csak 30 másodperce van a folyamat befejezésére.

Ez azt jelenti, hogy miután rákattint a Telepítés gombra, 30 másodpercen belül be kell lépnie az Árukereső partnerportáljára. Javasoljuk, hogy előzetesen készítse elő a bejelentkezési adatait, mivel a sikeres aktiváláshoz a portálon engedélyeznie kell a mérést.

feed req screen

Shopstart

Beállítások » Haladó beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.

feed req screen

Shopmasters

Beállítások » Rendelések modul menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.

feed req screen

Shoptet

Összekapcsolás » Árukereső » Beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.

feed req screen

Implementálás GTM-en keresztül

A GTM-en keresztüli konverziómérés implementációjának ezen példája a data layer (dataLayer) szabványos implementálására szolgál, a Google Analytics 4-ban meghatározottak szerint. Ha a data layer implementációja eltér, ennek megfelelően módosítani szükséges a „Arukereso– Purchase” címke megfelelő változóit.

A helyes konverzióméréshez két "Custom HTML" tag beillesztése szükséges  a megfelelő JavaScript kódokkal.

Termékleírás oldal címke

Új "Custom HTML" címke létrehozása

feed req screen

Új címke(tag)

feed req screen

Lépjen a tag type selection-be

feed req screen

Válassza a Tag Type “Custom HTML” opciót

Másolja a következő JavaScript kódot az újonnan létrehozott címkébe:

  

<!-- Arukereso.huA PRODUCT DETAIL script -->

<script>

    (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k;

    t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a),

    g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g)

    })(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?source=shopsystem&version=2&page=product_detail', 'arukereso', 'hu');
</script>

<!-- End Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script -->

 

feed req screen

Javascript kód a címkébe integrálva

Állítsa be a címke viselkedését a "Advanced Settings > Consent Settings" részben "No additional consent required"-re. Az új konverziómérési script automatikusan kezeli a felhasználói hozzájárulással kapcsolatos helyes viselkedést.

feed req screen

Válassza a “No additional consent required” opciót

feed req screen

Consent settings set

Következő lépésként adja hozzá a megfelelő trigger-t a címkéhez, amely a megfelelő pillanatban aktiválja a címkét, azaz a termék részleteinek oldalán. A Google Analytics 4 szabványos implementációjában a dataLayer „view_item” eseményt használjuk. Ha más dataLayer implementációt használ, ennek megfelelően állítsa be a trigger-t (például aktiválhatja a címkét egy Page View trigger-rel a page_type-nak (pl. „Product” stb.) megfelelő feltétellel.)

feed req screen

Trigger kiválasztása

feed req screen

Új trigger létrehozása (plusz jel a sarokban)

feed req screen

Trigger típus “Custom Event”

feed req screen

Trigger a „view_item” eseményhez

feed req screen

Végső állapot a címke “Arukereso- view_item”-re való elnevezése után

Sikeres vásárlás utáni köszönőoldal címke

A konverziómérési címkét a köszönőoldalon szükséges aktiválni a sikeres vásárlás után, abban a pillanatban, amikor a data layer-ben megtalálhatók a szükséges tranzakciós adatok. Ezeket az adatokat a „dataLayer” változókon keresztül továbbítják a címkének. A példa a Google Analytics 4 által javasolt data layer implementálásnak megfelelő "dataLayer" változókat mutat be. Ha az data_layer szerkezete eltérő, módosítsa a script-ben használt változókat.

Ha nincsenek beállítva a szükséges változók a Google Tag Manager container-ben, készítse elő őket. A következőkre lesz szükség: transaction ID (tranzakció azonosítója), transaction value (tranzakció értéke), transaction currency (tranzakció pénzneme) és a tranzakcióban szereplő termékek listája. Szüksége van az webshop megfelelő „API KEY”-ére is, amelyet az adminisztrációban talál.

A „DataLayer” változó létrehozásának folyamata mindegyiknél megegyezik:

A “Variables” lapon hozzon létre egy új változót a "New" gombra kattintva.

feed req screen

Új változó

Válassza ki a "Data Layer Variable" változótípust

feed req screen

Változó típusa "Data Layer Variable"

Válassza ki a megfelelő változókulcsot, és nevezze el a változót. Ismételje meg ugyanezt az összes többi szükséges változóval.

feed req screen

Előkészített “Data Layer” változó

feed req screen

Az előkészített szükséges „Data Layer” változók

Ezután hozzon létre egy új „Custom HTML” címkét, mint az előző esetben, és illessze be a következő script-et. Cserélje ki az „API KEY” értéket a tényleges API key-vel, és ha szükséges, módosítsa a megfelelő GTM változókat a beállításoknak megfelelően.

Állítsa be a megfelelő aktiválási szabályt a címkéhez, amely a megfelelő pillanatban aktiválja a címkét, azaz a köszönőoldalon, amikor a vonatkozó adatok rendelkezésre állnak a data layer-ben. A Google Analytics 4 szabványos implementációjában a „purchase” eseményt használjuk. Ezenkívül állítsa be a címke viselkedését a konverzióméréshez való hozzájárulás tekintetében a "No additional consent required" értékre; a tag automatikusan kezeli a hozzájárulásokat.

feed req screen

Trigger hozzáadása

feed req screen

Előkészített trigger a „purchase” eseményhez

feed req screen

Hozzájárulás beállítása

feed req screen

Utolsó címke elnevezéssel

A címke beállítása és mentése után minden esetben elleőrizni kell a megvalósítást a „Preview mode”-ban. Ha a címkék aktiválódnak, és látható, hogy adatokat küldenek a megfelelő endpoint-ra (https://harvester.ocm.heureka.group/), akkor a telepítés sikeres volt és véglegesítheti az implementációt. Ezzel el is készült az Arukereso konverziómérés implementációja.

feed req screen

Végső állapot