
Konverziómérés
A konverziómérés teljesen díjmentesen kínál Önnek kulcsfontosságú információkat az Árukeresőn való megjelenés hatékonyságáról és lehetővé teszi, hogy nyomonkövesse az ROI alakulását egészen a különböző szegmensek és termékek szintjéig.
A konverziómérés megmutatja, hogy hány Árukeresőről érkező felhasználó hajtott végre vásárlást az ön webshopjában, konkrét kategóriákra és termékekre lebontva.
Röviden, a konverziókövetés megmutatja, mennyire jövedelmező az ön számára az Árukeresőn való hirdetés.
A konverziómérési szolgáltatást bármely, az Árukeresőn regisztrált webshop használhatja.
Hogy tudom implementálni a Konverziómérést?
Ha valamelyik tárhely szolgáltatón (pl. Unas, Shoprenter) keresztül rendelkezik webshoppal, akkor mindösszesen a webshopja egyedi API kulcsát szükséges megadnia, melyet a Partner Portal Statisztikák Konverziómérés fül alatt talál.
2 script a konverziók mérésére
Ellentétben a régi konverzióméréssel, amely csak egy mérési scriptet tartalmazott a köszönő oldalon, jelenleg két script használatára tértünk át:
- Termékoldali kód
- Kosár kód
Leírásukat az Árukereső adminisztráció alatt találja. Javasoljuk, hogy másolja ki a szkripteket az adminisztrációs szekcióból, és csak a releváns argumentumok értékeit változtassa meg.
Alap folyamat
A konverziómérés helyes beállításának alapvető lépése két mérőkód használata. A kosárhoz tartozó kód az `arukereso()` függvényt több argumentummal használja. A függvényhívások sorrendje nem fontos, de a `send`-et a többi függvény után kell meghívni, a végén.
Kód a termékoldalhoz
Ebben a szkriptben nem szükséges semit sem változtatni.
Kosár script
Az Ön webshopjának azonosítása
Az webshopját az `authenticate` folyamattal kerül azonosításra.
Új rendelés létrehozása
A `set_order_id` folyamattal új rendelést hoz létre, és beállítja a webshop által hozzárendelt azonosítót.
Termék/termékek hozzáadása rendeléshez
Használja az `add_product` folyamatot a termékek rendeléshez adásához. Ez a folyamat annyiszor kerül lekérésre, ahány termék található a rendelésben. Ne adjon hozzá tételeket, mint például szállítási költség, utánvét, csomagolási díj, újrahasznosítási díj stb.!
A rendelési érték beállítása
Használja a `set_total_vat` parancsot a rendelés teljes árával, beleértve az ÁFÁ-t.
A pénznem beállítása
Használja a `set_currency` parancsot a rendelés pénznemének beállításához.
Javasoljuk, hogy a rendeléseket már a portál pénznemére ('HUF') átváltva küldje el. Ellenkező esetben, ha nagy mennyiségű adat van, a pénznemváltások torzíthatják a statisztikákat. Ha mégis úgy dönt, hogy más pénznemekben küld rendeléseket, azoknak a támogatott pénznemek egyikének kell lenniük (jelenleg 40 pénznem az Európai Központi Bank szerint). A listát ezen az oldalon találja meg. Az árfolyamok minden nap éjfélkor frissülnek.
A pénznemnek ISO 4217 formátumban kell lennie (pl. CZK, EUR, USD).
If nem támogatott pénznemet vagy érvénytelen értéket használ, a rendelés a portál alapértelmezett pénznemében lesz tárolva, ami torzíthatja a statisztikákat.
Megrendelés elküldése szerverünkre
A `send` segítségével véglegesítse a teljes rendelést, mely ezután átküldésre kerül a szerverünkre.
Cookie-k
A konverziókövető szolgáltatás a `hg_ocm_id` sütit használja analitikai célokra, biztosítva, hogy a Árukereső termék részletező kilépési azonosítója elmentésre kerüljön.
JavaScript code módszerek leírása
Név | Leírás | Példa |
---|---|---|
`arukereso('authenticate', 'API_KEY');` | Beállítja a nyilvános kulcsot, amely a webshop hitelesítésére szolgál a kérések feldolgozásakor. A kulcs automatikusan bekerül a kódba, amely az adminisztráció alatt található. A kulcs eltér a Customer Verified! Szolgáltatás kulcsától. Ne változtassa meg ezt a kulcsot. | `arukereso('authenticate', 'KJSAkjas809aKJS');` |
`arukereso('set_order_id', 'ORDER_ID');` | Beállítja a rendszer által generált rendelési számot. Korlátolt a maximális karakterszám? Ennek a módszernek a lehívása nem kötelező, de biztosítékot jelent a sorrend megkettőzésével és a statisztikák torzulásával szemben. | `arukereso('set_order_id', '90492');` |
`arukereso('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS');` | Ezt a sort annyiszor illessze be, ahány különböző termék található a vásárló megrendelésében. Ha a termék neve aposztrófot tartalmaz, akkor azt fordított perjellel kell megszakítani, vagyis \'. Hozzáadja: - Product ID (egyeznie kell az XML-fájlban található ITEM_ID-vel) - product name (egyeznie kell az XML feed-ben elküldött névvel) - egy darab termék ára ÁFA-val és kötelező díjakkal (Használja a Float adattípust) - a vásárolt termékek darabszáma a rendelésben |
`arukereso('add_product', '89230', 'Bosch WNG254A0BY', '23990', '1');` `arukereso('add_product', '45612', 'Xiaomi Watch S3', '2852.80', '1');` |
`arukereso('add_additional_item', 'ITEM_NAME', 'SINGLE_ITEM_PRICE', 'NUMBER_OF_ITEMS');` | Ezt a sort minden olyan nem-termék tételhez adja hozzá, amely szerepel a rendelésben (pl. szállítás, utánvét, csomagolás stb.). - A tétel neve (nem kötelező, de ajánlott a jobb azonosításhoz) - egy darab tétel ára - a rendelt tételek mennyisége |
`arukereso('add_additional_item', 'Voucher 5000 HUF', '-5000', '1');` `arukereso('add_additional_item', 'Szállítási díj', '1200', '1');` |
`arukereso('set_total_vat', 'TOTAL_PRICE_WITH_VAT');` | A rendelés teljes értéke. Ne adjon hozzá olyan tételeket, mint a szállítás, utánvét, csomagolás, újrahasznosítási díj stb. | `arukereso('set_total_vat', '26842.80');` |
`arukereso('set_currency', 'HUF');` | Beállítja a rendelés pénznemét. | |
`arukereso('send', 'Order');` | A rendelést elküldi rendszerünknek. |
Az új konverziómérés két script-ből áll, amelyeket egyidejűleg szükséges implementálni. A kódot minden esetben a HTML törzsébe illessze be, azaz a <body> és a </body> közé. Helytelen felületen való elhelyezés a mérés vagy akár a megjelenített oldal hibás működését okozhatja.
Termékoldal kód:
Az alábbi script-et a termék leírását tartalmazó oldalba illessze be. Amennyiben a felhasználó az oldalunkon keresztül keresi fel az Ön webhelyét, akkor a cookie fájlban tárolódik az az információ, hogy a vásárló a felületünkről érkezett.
<!-- Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script --> <script> (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k; t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a), g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g) })(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?version=2&page=product_detail', 'arukereso', 'hu');
</script> <!-- End Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script -->Köszönőoldal kódja:
A script-et a köszönőoldalba illessze be, mely a megrendelés véglegesítésekor aktiválódik.
Kötelező értékek
Fontos, hogy a rendelési adatok MINDIG cserélje ki a tényleges rendelési adatokra.
„API_KEY” – egyedi API-kulcs.„ORDER_ID” – Megrendelés száma
„PRODUCT_ITEM_ID” – Termékazonosító szám
„PRODUCT_NAME – Terméknév
„SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT” – Tételár ÁFA-val
'NUMBER_OF_PRODUCTS' – Az adott termék darabszáma a rendelésben
'TOTAL_PRICE_WITH_VAT' – A teljes rendelés összege
currency - Hagyja a pénznemet alapértelmezés szerint beállítva az országnak megfelelően
'add_product' sor: Ezt a sort annyiszor kell beilleszteni, ahány különböző termék szerepel a vásárló rendelésében. Az alábbi scriptben kétszer szerepel, ami egy két terméket tartalmazó rendelésnek felel meg.
<!-- Arukereso.hu THANK YOU PAGE script --> <script> (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k; t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a), g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g) })(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?version=2&page=thank_you', 'arukereso', 'hu'); arukereso('authenticate', 'API_KEY'); arukereso('set_order_id', 'ORDER_ID'); arukereso('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS'); arukereso('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS'); arukereso('set_total_vat', 'TOTAL_PRICE_WITH_VAT'); arukereso('set_currency', 'HUF'); arukereso('send', 'Order'); </script> <!-- End Arukereso.hu THANK YOU PAGE script -->
A partnerportálon, az Árukereső » Statisztikák » Konverziómérés menüpontban kattintson a Kód igénylése gombra.
A kód igénylése után, az oldal alján található az egyedi API-kulcs a konverzióméréshez.
Marketing » Külső marketing rendszerek » Az Árukereső menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Beállítások » Haladó beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Az Alkalmazás oldalon telepítse az Árukereső konverziómérést. Fontos tudni, hogy a telepítés elindítása után csak 30 másodperce van a folyamat befejezésére.
Ez azt jelenti, hogy miután rákattint a Telepítés gombra, 30 másodpercen belül be kell lépnie az Árukereső partnerportáljára. Javasoljuk, hogy előzetesen készítse elő a bejelentkezési adatait, mivel a sikeres aktiváláshoz a portálon engedélyeznie kell a mérést.
Beállítások » Haladó beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Beállítások » Rendelések modul menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Összekapcsolás » Árukereső » Beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
A GTM-en keresztüli konverziómérés implementációjának ezen példája a data layer (dataLayer) szabványos implementálására szolgál, a Google Analytics 4-ban meghatározottak szerint. If a data layer implementációja eltér, ennek megfelelően módosítani szükséges a „Arukereso– Purchase” címke megfelelő változóit.
A helyes konverzióméréshez két "Custom HTML" tag beillesztése szükséges a megfelelő JavaScript kódokkal.
Termékleírás oldal címke
Új "Custom HTML" címke létrehozása
Új címke(tag)
Lépjen a tag type selection-be
Válassza a Tag Type “Custom HTML” opciót
Másolja a következő JavaScript kódot az újonnan létrehozott címkébe:
<!-- Arukereso.huA PRODUCT DETAIL script -->
<script>
(function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k;
t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a),
g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g)
})(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?version=2&page=product_detail', 'arukereso', 'hu');
</script><!-- End Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script -->
Javascript kód a címkébe integrálva
Állítsa be a címke viselkedését a "Advanced Settings > Consent Settings" részben "No additional consent required"-re. Az új konverziómérési script automatikusan kezeli a felhasználói hozzájárulással kapcsolatos helyes viselkedést.
Válassza a “No additional consent required” opciót
Consent settings set
Következő lépésként adja hozzá a megfelelő trigger-t a címkéhez, amely a megfelelő pillanatban aktiválja a címkét, azaz a termék részleteinek oldalán. A Google Analytics 4 szabványos implementációjában a dataLayer „view_item” eseményt használjuk. If más dataLayer implementációt használ, ennek megfelelően állítsa be a trigger-t (például aktiválhatja a címkét egy Page View trigger-rel a page_type-nak (pl. „Product” stb.) megfelelő feltétellel.)
Trigger kiválasztása
Új trigger létrehozása (plusz jel a sarokban)
Trigger típus “Custom Event”
Trigger a „view_item” eseményhez
Végső állapot a címke “Arukereso- view_item”-re való elnevezése után
Sikeres vásárlás utáni köszönőoldal címke
A konverziómérési címkét a köszönőoldalon szükséges aktiválni a sikeres vásárlás után, abban a pillanatban, amikor a data layer-ben megtalálhatók a szükséges tranzakciós adatok. Ezeket az adatokat a „dataLayer” változókon keresztül továbbítják a címkének. A példa a Google Analytics 4 által javasolt data layer implementálásnak megfelelő "dataLayer" változókat mutat be. If az data_layer szerkezete eltérő, módosítsa a script-ben használt változókat.
If nincsenek beállítva a szükséges változók a Google Tag Manager container-ben, készítse elő őket. A következőkre lesz szükség: transaction ID (tranzakció azonosítója), transaction value (tranzakció értéke), transaction currency (tranzakció pénzneme) és a tranzakcióban szereplő termékek listája. Szüksége van az webshop megfelelő „API KEY”-ére is, amelyet az adminisztrációban talál.
A „DataLayer” változó létrehozásának folyamata mindegyiknél megegyezik:
A “Variables” lapon hozzon létre egy új változót a "New" gombra kattintva.
Új változó
Válassza ki a "Data Layer Variable" változótípust
Változó típusa "Data Layer Variable"
Válassza ki a megfelelő változókulcsot, és nevezze el a változót. Ismételje meg ugyanezt az összes többi szükséges változóval.
Előkészített “Data Layer” változó
Az előkészített szükséges „Data Layer” változók
Ezután hozzon létre egy új „Custom HTML” címkét, mint az előző esetben, és illessze be a következő script-et. Cserélje ki az „API KEY” értéket a tényleges API key-vel, és ha szükséges, módosítja a megfelelő GTM változókat a beállításoknak megfelelően.
Állítsa be a megfelelő aktiválási szabályt a címkéhez, amely a megfelelő pillanatban aktiválja a címkét, azaz a köszönőoldalon, amikor a vonatkozó adatok rendelkezésre állnak a data layer-ben. A Google Analytics 4 szabványos implementációjában a „purchase” eseményt használjuk. Ezenkívül állítsa be a címke viselkedését a konverzióméréshez való hozzájárulás tekintetében a "No additional consent required" értékre; a tag automatikusan kezeli a hozzájárulásokat.
Trigger hozzáadása
Előkészített trigger a „purchase” eseményhez
Hozzájárulás beállítása
Utolsó címke elnevezéssel
A címke beállítása és mentése után minden esetben elleőrizni kell a megvalósítást a „Preview mode”-ban. If a címkék aktiválódnak, és látható, hogy adatokat küldenek a megfelelő endpoint-ra (https://harvester.ocm.heureka.group/), akkor a telepítés sikeres volt és véglegesítheti az implementációt. Ezzel el is készült az Arukereso konverziómérés implementációja.
Végső állapot
Probléma az implementációval
Amennyiben az új konverziómérési script beillesztését követően az alábbi hibaüzenet jelenik meg: „Az elmúlt 7 napban XY rendelést kaptunk hibás adatokkal”, kérjük, ellenőrizze az implementációt, mivel a script egy része nem működik a várakozásoknak megfelelően. Számos lehetséges ok fordulhat elő, melyek súlyossága lehet figyelmeztetés vagy hiba. Figyelmeztetés esetében a script megfelelően működik, a rendelések mentésre kerülnek, de néhány érték nem kerül helyesen továbbításra. A hiba általában súlyosabb problémát jelez az implementációban, amely befolyásolhatja a rendelések mentését. Az alábbiakban a lehetséges figyelmeztetési és hibaértékek leírása található.
Hibakód | Típus | Leírás | Megjegyzés |
---|---|---|---|
PRICE_DONT_MATCH | Figyelmeztetés | A rendelés összértéke nem egyezik az egyes termékek árának összegével. | |
MISSING_ITEMS | Hiba | A rendelés nem tartalmaz termékeket. | |
MISSING_ORDER | Hiba | Hiányzó rendelési adatok. | A beérkezett rendelés nem tartalmaz adatokat. Amennyiben az Árukereső által generált script-et használja és nem egyedi fejlesztést, ez nem fordulhat elő. |
INVALID_ORDER_ID | Figyelmeztetés | Érvénytelen order_id. | Valós rendelési azonosító helyett egy alapértelmezett értéket küld (ORDER_ID). Kérjük, minden rendeléshez egyedi azonosítót adjon meg. |
MISSING_TOTAL_VAT | Hiba | Hiányzó rendelési összérték. | |
INVALID_TOTAL_VAT | Hiba | Érvénytelen rendelési összérték. | Pl. negatív érték vagy szöveg. |
MISSING_CURRENCY | Hiba | Hiányzó rendelési pénznem. | A rendelés nem tartalmaz pénznemet. |
INVALID_CURRENCY | Hiba | Érvénytelen rendelési pénznem. | A megadott pénznem érvénytelen (pl. elírás a pénznem megadásakor). |
UNSUPPORTED_CURRENCY | Figyelmeztetés | Nem támogatott rendelési pénznem. | A rendelés érvényes pénznemet tartalmaz, azonban az átváltást a rendszerünk nem támogatja erről a pénznemről, mivel a rendelési összegeket az áruház portáljának alapértelmezett pénznemében vesszük figyelembe (= hibás adatok a statisztikákban). A támogatott pénznemekkel kapcsolatos további részleteket a HTML-megvalósítás „pénznembeállítások” menüpontban talál. |
MISSING_ITEM_ID | Hiba | Hiányzó item_id érték (kötelező). | |
MISSING_ITEM_NAME | Hiba | Hiányzó item_name érték (kötelező). | |
MISSING_ITEM_PRICE | Hiba | Hiányzó item_price érték (kötelező). | |
INVALID_ITEM_PRICE | Hiba | Érvénytelen item_price érték. | Pl. szöveg. |
MISSING_ITEM_QUANTITY | Hiba | Hiányzó item_quantity érték (kötelező). | |
INVALID_ITEM_QUANTITY | Hiba | Érvénytelen item_quantity érték. | Pl. negatív érték vagy szöveg. |
DUPLICATE_PRODUCTS | Figyelmeztetés | A rendelés két vagy több azonos item_id-vel rendelkező terméket tartalmaz. | A rendelés két vagy több azonos item_id-jú terméket tartalmaz. |
DUPLICATE_ORDER_ID | Hiba | A beérkezett rendelés azonos order_id-t tartalmaz egy korábbi rendeléssel. | A beérkezett rendelés ugyan azt az order_id-t tartalmazza, mint egy korábbi rendelés. |
DUPLICATE_ORDER | Hiba | Duplikált rendelés. | A beérkezett rendelés ugyanazzal az order_id-vel és ugyanazokkal a tételekkel rendelkezik, mint egy korábbi rendelés. Az ilyen rendelés duplikáltként van kezelve, és nem számít bele a konverziókba. (Nem jelenik meg a hibaüzenetek között, csak a rendelés elküldése utáni válaszban.) |
Konverziómérés és felhasználói hozzájárulás
A konverziómérés a felhasználói hozzájárulástól függetlenül implementálható, mivel a hozzájárulás már megadásra került az Árukeresőn.
Hirdetésblokkolók és GTM
If a konverziómérés a Google Tag Manageren (GTM) keresztül valósul meg, és a felhasználó hirdetésblokkolót használ, jelenleg nincs alternatív megoldás a konverziómérésre. Ilyen esetben csak a közvetlen implementáció képes mérni az adblockert használó felhasználók aktivitását is.
Konverziós ablak és jelentési eltérések
A két mérőeszköz különböző attribúciós modelleken alapszik. A Google Analytics 'last click' alapján mér, ezzel ellentétben az Árukereső konverziómérés szkriptünk csak az Árukeresőről átirányított látogatogatókat látja és méri. Minden látogatónak tároljuk az elmúlt 30 napon belüli süti (cookie) adatait, melyeket az adott vásárlótól beérkező rendelést követően hozzárendelünk a kattintáshoz. Felhívjuk figyelmét, hogy mivel a konverziómérés is sütik alapján működik, ezért amennyiben a vásárló nem engedélyezi az adatokat, törli a sütiket vagy ad blockert használ, a vásárlásról nem tudunk adatot gyűjteni.
Miért van különbség az Árukereső Statisztika és Konverziómérés adatokban?
A Konverziómérés csak a termékoldalak kattintásait és költségét tartalmazza. Ellenben az Árukereső Statisztikában már a keresésben és a Shoppingban megjelenő termékek kattintásai és költségei is láthatóak.
Az Árukereső Konverziómérés visszamenőlegesen is lát bevételi adatokat? (kód implementálás előtt)
Nem, csak a kód implementálást követően láthatóak bevételi adatok. Előfordulhat azonban olyan, hogy a statisztikában megjelenik adat kód implementálást megelezően. Ennek oka, hogy a rendszer az utolsó átkattintáshoz párosítja a bevételt.
Például: egy vásárló rákeresett egy termékre január 11-én (kikattintott). A vásárlást viszont csak 26-án hajtotta végre, akkor ezt a bevételt a rendszer az utolsó klikk alapján január 11-hez fogja könyvelni.
Miért nem kerültek párosításra a megrendeléseim az Árukeresővel?
- A vásárló felkereste a weboldalát, de nem az Árukeresőn keresztül:
- A vásárló több, mint 30 nappal az Árukeresőről való kikattintás után adta le rendelését
- A vásárló AdBlock-ert, uBlock-ot vagy egyéb hirdetésblokkolót használt
- A vásárló törölte a böngészési előzményét
- A vásárló nem fogadta el az Árukereső adatvédelmi nyilatkozatát
- A konverzióméréshez szükséges kód megváltoztatva került implementálásra ezért a webshopja kevesebb adatot küld az Árukeresőnek
- A konverziómérés kódja nem fut megfelelően minden rendelés mögött
- A konverzióméréshez szükséges kód nem megfelelően került implementálásra