
Konverziómérés
A konverziómérés teljesen díjmentesen kínál Önnek kulcsfontosságú információkat az Árukeresőn való megjelenés hatékonyságáról és lehetővé teszi, hogy nyomonkövesse az ROI alakulását egészen a különböző szegmensek és termékek szintjéig.
A konverziómérés megmutatja, hogy hány Árukeresőről érkező felhasználó hajtott végre vásárlást az ön webshopjában, konkrét kategóriákra és termékekre lebontva.
Röviden, a konverziókövetés megmutatja, mennyire jövedelmező az ön számára az Árukeresőn való hirdetés.
A konverziómérési szolgáltatást bármely, az Árukeresőn regisztrált webshop használhatja.
Figyelmeztetések
PRICE_DONT_MATCH
A teljes rendelési ár nem egyezik meg az egyes termékárak összegével.
INVALID_ORDER_ID
Helytelenül kitöltött order_id. Az áruház nem a valódi rendelési azonosítót adja meg, hanem az alapértelmezett értéket küldi (ORDER_ID).
UNSUPPORTED_CURRENCY
Nem támogatott rendelési pénznem. Az áruház egy érvényes, de általunk nem automatikusan átváltott pénznemben küldi az adatokat.
DUPLICATE_PRODUCTS
A rendelés duplikált termékeket tartalmaz. A rendelésben két vagy több azonos item_id-val rendelkező termék szerepel.
Hibák
MISSING_ITEMS
A rendelés nem tartalmaz termékeket.
MISSING_ORDER
A beérkezett adatok nem tartalmaznak rendelési adatokat.
MISSING_TOTAL_VAT
A teljes rendelési összeg hiányzik.
INVALID_TOTAL_VAT
Helytelenül kitöltött teljes rendelési összeg. Például negatív érték vagy szövegként megadott összeg.
MISSING_CURRENCY
A rendelési pénznem hiányzik.
INVALID_CURRENCY
Helytelenül kitöltött rendelési pénznem. Nem létező pénznem (például az áruház véletlenszerűen elgépelve küld egy értéket).
MISSING_ITEM_ID
Néhány termék hiányzó kötelező item_id értékkel rendelkezik.
MISSING_ITEM_NAME
Néhány termék hiányzó kötelező item_name értékkel rendelkezik.
MISSING_ITEM_PRICE
Néhány termék hiányzó kötelező item_price értékkel rendelkezik.
INVALID_ITEM_PRICE
Néhány termék hibásan kitöltött item_price értékkel rendelkezik. Például negatív érték vagy szövegként megadott ár.
MISSING_ITEM_QUANTITY
Néhány termék hiányzó kötelező item_quantity értékkel rendelkezik.
INVALID_ITEM_QUANTITY
Néhány termék hibásan kitöltött item_quantity értékkel rendelkezik. Például negatív érték vagy szövegként megadott mennyiség.
Konverziómérés és felhasználói hozzájárulás
A konverziómérés a felhasználói hozzájárulástól függetlenül implementálható, mivel a hozzájárulás már megadásra került az Árukeresőn.
Hirdetésblokkolók és GTM
Ha a konverziómérés a Google Tag Manageren (GTM) keresztül valósul meg, és a felhasználó hirdetésblokkolót használ, jelenleg nincs alternatív megoldás a konverziómérésre. Ilyen esetben csak a közvetlen implementáció képes mérni az adblockert használó felhasználók aktivitását is.
Konverziós ablak és jelentési eltérések
A konverziós ablak 30 napos, vagyis egy vásárlás konverziónak számít, ha az eredeti kattintástól számított 30 napon belül történik.
Ez eltéréseket eredményezhet a GA4 vagy más konverziókövető eszközök adataihoz képest, mivel ezek különböző attribúciós modelleket és konverziós ablakokat alkalmaznak.
Az ilyen eltérések természetesek, ezért az OCM és a GA4 adatok összehasonlítása nem ad valós képet.
Hogy tudom implementálni a Konverziómérést?
Az új konverziómérés két script-ből áll, amelyeket egyidejűleg szükséges implementálni. A kódot minden esetben a HTML törzsébe illessze be, azaz a <body> és a </body> közé. Helytelen felületen való elhelyezés a mérés vagy akár a megjelenített oldal hibás működését okozhatja.
Termékoldal kód:
Az alábbi script-et a termék leírását tartalmazó oldalba illessze be. Amennyiben a felhasználó az oldalunkon keresztül keresi fel az Ön webhelyét, akkor a cookie fájlban tárolódik az az információ, hogy a vásárló a felületünkről érkezett.
<!-- Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script --> <script> (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k; t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a), g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g) })(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?source=shopsystem&version=2&page=product_detail', 'arukereso', 'hu');
</script> <!-- End Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script -->
Köszönőoldal kódja:
A script-et a köszönőoldalba illessze be, mely a megrendelés véglegesítésekor aktiválódik.
Kötelező értékek
Fontos, hogy a rendelési adatokat MINDIG cserélje ki a tényleges rendelési adatokra.
„API_KEY” – egyedi API-kulcs.
„ORDER_ID” – Megrendelés száma
„PRODUCT_ITEM_ID” – Termékazonosító szám
„PRODUCT_NAME – Terméknév
„SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT” – Tételár ÁFA-val
'NUMBER_OF_PRODUCTS' – Az adott termék darabszáma a rendelésben
'TOTAL_PRICE_WITH_VAT' – A teljes rendelés összege
currency - Hagyja a pénznemet alapértelmezés szerint beállítva az országnak megfelelően
'add_product' sor: Ezt a sort annyiszor kell beilleszteni, ahány különböző termék szerepel a vásárló rendelésében. Az alábbi scriptben kétszer szerepel, ami egy két terméket tartalmazó rendelésnek felel meg.
<!-- Arukereso.hu THANK YOU PAGE script --> <script> (function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k; t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a), g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g) })(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?source=shopsystem&version=2&page=thank_you', 'arukereso', 'hu'); arukereso('authenticate', 'API_KEY'); arukereso('set_order_id', 'ORDER_ID'); arukereso('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS'); arukereso('add_product', 'PRODUCT_ITEM_ID', 'PRODUCT_NAME', 'SINGLE_PRODUCT_PRICE_VAT', 'NUMBER_OF_PRODUCTS'); arukereso('set_total_vat', 'TOTAL_PRICE_WITH_VAT'); arukereso('set_currency', 'HUF'); arukereso('send', 'Order'); </script> <!-- End Arukereso.hu THANK YOU PAGE script -->
A partnerportálon, az Árukereső » Statisztikák » Konverziómérés menüpontban kattintson a Kód igénylése gombra.
A kód igénylése után, az oldal alján található az egyedi API-kulcs a konverzióméréshez.
Marketing » Külső marketing rendszerek » Az Árukereső menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Beállítások » Haladó beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Az Alkalmazás oldalon telepítse az Árukereső konverziómérést. Fontos tudni, hogy a telepítés elindítása után csak 30 másodperce van a folyamat befejezésére.
Ez azt jelenti, hogy miután rákattint a Telepítés gombra, 30 másodpercen belül be kell lépnie az Árukereső partnerportáljára. Javasoljuk, hogy előzetesen készítse elő a bejelentkezési adatait, mivel a sikeres aktiváláshoz a portálon engedélyeznie kell a mérést.
Beállítások » Haladó beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Beállítások » Rendelések modul menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
Összekapcsolás » Árukereső » Beállítások menüpont alatt található a mező, ahová be kell másolnia az API-kulcsot.
A GTM-en keresztüli konverziómérés implementációjának ezen példája a data layer (dataLayer) szabványos implementálására szolgál, a Google Analytics 4-ban meghatározottak szerint. Ha a data layer implementációja eltér, ennek megfelelően módosítani szükséges a „Arukereso– Purchase” címke megfelelő változóit.
A helyes konverzióméréshez két "Custom HTML" tag beillesztése szükséges a megfelelő JavaScript kódokkal.
Termékleírás oldal címke
Új "Custom HTML" címke létrehozása
Új címke(tag)
Lépjen a tag type selection-be
Válassza a Tag Type “Custom HTML” opciót
Másolja a következő JavaScript kódot az újonnan létrehozott címkébe:
<!-- Arukereso.huA PRODUCT DETAIL script -->
<script>
(function(t, r, a, c, k, i, n, g) {t['ROIDataObject'] = k;
t[k]=t[k]||function(){(t[k].q=t[k].q||[]).push(arguments)},t[k].c=i;n=r.createElement(a),
g=r.getElementsByTagName(a)[0];n.async=1;n.src=c;g.parentNode.insertBefore(n,g)
})(window, document, 'script', '//www.arukereso.hu/ocm/sdk.js?source=shopsystem&version=2&page=product_detail', 'arukereso', 'hu');
</script><!-- End Arukereso.hu PRODUCT DETAIL script -->
Javascript kód a címkébe integrálva
Állítsa be a címke viselkedését a "Advanced Settings > Consent Settings" részben "No additional consent required"-re. Az új konverziómérési script automatikusan kezeli a felhasználói hozzájárulással kapcsolatos helyes viselkedést.
Válassza a “No additional consent required” opciót
Consent settings set
Következő lépésként adja hozzá a megfelelő trigger-t a címkéhez, amely a megfelelő pillanatban aktiválja a címkét, azaz a termék részleteinek oldalán. A Google Analytics 4 szabványos implementációjában a dataLayer „view_item” eseményt használjuk. Ha más dataLayer implementációt használ, ennek megfelelően állítsa be a trigger-t (például aktiválhatja a címkét egy Page View trigger-rel a page_type-nak (pl. „Product” stb.) megfelelő feltétellel.)
Trigger kiválasztása
Új trigger létrehozása (plusz jel a sarokban)
Trigger típus “Custom Event”
Trigger a „view_item” eseményhez
Végső állapot a címke “Arukereso- view_item”-re való elnevezése után
Sikeres vásárlás utáni köszönőoldal címke
A konverziómérési címkét a köszönőoldalon szükséges aktiválni a sikeres vásárlás után, abban a pillanatban, amikor a data layer-ben megtalálhatók a szükséges tranzakciós adatok. Ezeket az adatokat a „dataLayer” változókon keresztül továbbítják a címkének. A példa a Google Analytics 4 által javasolt data layer implementálásnak megfelelő "dataLayer" változókat mutat be. Ha az data_layer szerkezete eltérő, módosítsa a script-ben használt változókat.
Ha nincsenek beállítva a szükséges változók a Google Tag Manager container-ben, készítse elő őket. A következőkre lesz szükség: transaction ID (tranzakció azonosítója), transaction value (tranzakció értéke), transaction currency (tranzakció pénzneme) és a tranzakcióban szereplő termékek listája. Szüksége van az webshop megfelelő „API KEY”-ére is, amelyet az adminisztrációban talál.
A „DataLayer” változó létrehozásának folyamata mindegyiknél megegyezik:
A “Variables” lapon hozzon létre egy új változót a "New" gombra kattintva.
Új változó
Válassza ki a "Data Layer Variable" változótípust
Változó típusa "Data Layer Variable"
Válassza ki a megfelelő változókulcsot, és nevezze el a változót. Ismételje meg ugyanezt az összes többi szükséges változóval.
Előkészített “Data Layer” változó
Az előkészített szükséges „Data Layer” változók
Ezután hozzon létre egy új „Custom HTML” címkét, mint az előző esetben, és illessze be a következő script-et. Cserélje ki az „API KEY” értéket a tényleges API key-vel, és ha szükséges, módosítsa a megfelelő GTM változókat a beállításoknak megfelelően.
Állítsa be a megfelelő aktiválási szabályt a címkéhez, amely a megfelelő pillanatban aktiválja a címkét, azaz a köszönőoldalon, amikor a vonatkozó adatok rendelkezésre állnak a data layer-ben. A Google Analytics 4 szabványos implementációjában a „purchase” eseményt használjuk. Ezenkívül állítsa be a címke viselkedését a konverzióméréshez való hozzájárulás tekintetében a "No additional consent required" értékre; a tag automatikusan kezeli a hozzájárulásokat.
Trigger hozzáadása
Előkészített trigger a „purchase” eseményhez
Hozzájárulás beállítása
Utolsó címke elnevezéssel
A címke beállítása és mentése után minden esetben elleőrizni kell a megvalósítást a „Preview mode”-ban. Ha a címkék aktiválódnak, és látható, hogy adatokat küldenek a megfelelő endpoint-ra (https://harvester.ocm.heureka.group/), akkor a telepítés sikeres volt és véglegesítheti az implementációt. Ezzel el is készült az Arukereso konverziómérés implementációja.
Végső állapot