Hosszú távú együttműködési megállapodást kötött a hazai piacvezető árösszehasonlító oldal, az Árukereső.hu és a GKI Gazdaságkutató Zrt. leányvállalata, a GKI Digital Kft., amelynek értelmében az e-kereskedelem résztvevői naprakészen megtudhatják a legújabb trendeket a piac alakulásáról. A két cég a 2019-es évben is együtt kutatja a magyarországi e-kereskedelem kiemelt szegmenseinek helyzetét, fejlődését és jellegzetességeit.

A kutatásról

A kutatás célja, hogy megújítsa a hazai online kiskereskedelem kutatási módszertanát, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy elsősorban maguknak a kereskedőknek, azaz Önöknek teremtsen értéket.

Ennek a logikának köszönhetően, a résztvevők adataikért cserébe nem egy általános összefoglaló helyett egy teljes szektorszintű adatokat tartalmazó részletes tanulményt kapnak. Ezek az anyagok, azon túl, hogy bemutatják a trendeket, ismertetik a terület jelenlegi helyzetét online és offline kereskedelem vonatkozásában, vázolják a fejlődési irányokat és konkrét javaslatokat is megfogalmaznak a célok eléréséhez.

Kérdőívkitöltés esetén Ön az alábbi információkkal lesz gazdagabb:

  • OKI Index (az e-kereskedelem legfontosabb mutatói)
  • Aktuális e-kereskedelmi piaci trendek
  • Infografika
  • Online kiskereskedelem számokban – tények és elemzések
  • Termékkategóriák forgalma, tranzakciószáma, kosárértéke
  • A legfontosabb szektor-szintű trendek
  • Tematikus piaci elemzések (logisztika, fizetési piac, marketing, ünnepi szezon)
  • Online vásárlói elemzések (demográfiai eltérések, digitális helyzetkép, tematikus lakossági attitűdök, döntési szempontok)
A megvalósításról
  1. a teljes e-kereskedelem vizsgálata helyett az egyes szektorokra helyezzük a fókuszt;
  2. összesen négy, negyedévente eltérő témákat vizsgáló, rövid kérdőívvel történik a felmérés;
  3. egyszerű és gyorsan megválaszolható kérdéseket készítünk;
  4. minden egyes szektor összehasonlításra kerül a megfelelő offline területtel;
  5. a kérdőívet kitöltő Partnereink számára a Partner Portálon keresztül elérhetővé válik a teljes szektorszintű adatokat tartalmazó tanulmány
  6. valamint minden Partnerünk számára elérhetőek a negyedéves általános összefoglalók anyagai a Partner Portálon minden negyedév végén;
Vizsgált területek

A KSH által a kiskereskedelmi forgalom mérésére használt termékkategória rendszerrel összhangban, összesen 45 féle különálló termékkategóriát alkalmazunk az OKI kutatás során, melyeket együttesen 15 db különböző szektorba* soroltunk. Ebből a 15 szektorból 6 szektor képviselőinek vizsgálatával indítottuk el a kutatás-sorozatot. Ezek a szektorok (szegmensek) 1-7 termékkategóriából állnak, és nincsenek átfedésben egymással. Ez a szám az Önök igényeinek megfelelően bővíthető az adott negyedév lezárását követően.

*Szektor (vagy más néven szegmens) jelentése: egy, vagy több, egymáshoz jellegében hasonlító kiskereskedelmi termékkategória együttese.

A vizsgált szektorok listáját ide kattintva megtekintheti.

A szektor neveA szektor termékkategóriái*
Szépség, egészségEgészség, wellness
Szépségápolás, kozmetikumok
Műszaki cikkHáztartási gépek, fehéráru
Szórakoztató elektronika
Mobiltelefon
SzámítástechnikaSzámítástechnika
Otthon, kertLakberendezés
Lakásfelszerelés
Barkács és kert
Játék, kultúraJáték, ajándék
Könyv, újság, magazin
Audiovizuális termékek (film, zene, CD-DVD)
Divat, sportRuházat, sportruházat
Óra, ékszer
Sportszerek, sporteszközök
FMCGÉlelmiszer a háztartásnak
Készételek
Alkohol, kávé
Drogéria, háztartási cikkek

* Az egyes termékkategóriák elnevezése és meghatározása megegyezik a KSH hivatalos termékkategória besorolásával.

Amennyiben igénye merülne fel a kutatásban még nem érintett szektorra, szektorokra vonatkozó tanulmány iránt, kérjük, jelezze ezt a Partner Portál "Online Kiskereskedelmi Index" menüpontja alatt található „Szektort javaslok” gombra kattintva.

A teljes szektorlistát megtekintheti itt.

Szín magyarázat:
Kutatásba bevont szektorokMég választható szektorok
SzektorTermékkategóriaLeírás
Műszaki cikkHáztartási gépek, fehéráruTartós elektromos háztartási gépek és háztartási kisgépek
Szórakoztató elektronikaTV, Hi-Fi, Média Lejátszók, Fényképezőgépek, Tabletek, Navigációs eszközök, Játékkonzolok
MobiltelefonMobiltelefonok és alkatrészeik
SzámítástechnikaSzámítástechnikaAsztali számítógépek, laptopok és alkatrészeik, valamint szoftverek
Otthon, kertLakberendezésBútorok, lakástextília, világítóberendezések
LakásfelszerelésVas- és szaniter áruk, tapéta, padlóburkoló, építőanyag, festék, gyanta és lakk
Barkács és kertBarkácsanyagok és -felszerelések, növények, kerti gépek és eszközök
Játék, kultúraJáték, ajándékJátékok, videójátékok, játékszerek, ajándéktárgyak
Könyv, újság, magazinKönyv, újság, magazin, papíráru
Audiovizuális termékek (film, zene CD-DVD)Film, zene CD, DVD, magnókazetta, videókazetta, bakelitlemez, hangoskönyvek
Divat, sportRuházat, sportruházatTextíliák, ruházat, cipő, bőrdíszmű, általános sportruházat
Óra, ékszerÓra, ékszer, kiegészítők
Sportszerek, sporteszközökSportfelszerelés, sportszerek, sporteszközök, speciális sportruházat
Szépség, egészségEgészség, wellnessVitaminok, étrendkiegészítők, gyógyszerek, gyógyhatású készítmények, gyógyászati eszközök
Szépségápolás, kozmetikumokKozmetikai és testápolási cikkek, parfümök
FMCGÉlelmiszer a háztartásnakÉlelmiszerek a háztartás számára későbbi felhasználás céljából
KészételekÉtel-ital egy étkezéshez, azonnali fogyasztás céljából
Alkohol, kávéAlkoholtartalmú italok, kávék, teák
Drogéria, háztartási cikkekTisztítószerek, tisztálkodási szerek
Állateledel, állattartásÁllateledel, állattartásÁllateledel, állatartáshoz szükséges eszközök és kellékek
Irodaszerek, taneszközökIrodaszerek, taneszközökIrodaszerek, irodafelszerelés, irodabútorok, taneszközök, nyomtatványok
Baba, mamaBaba, mamaBaba-mama holmik, kellékek, ruházat
Használt cikk, antik, régiségHasznált cikk, antik, régiségHasznált cikkek és termékek, antik műtárgyak, régiségek
Autó-motor, alkatrészekAutó-motor, alkatrészekÚj és használt gépjárművek, motorkerékpárok, gépjárműalkatrészek
Üzemanyag, tüzelőanyagÜzemanyag, tüzelőanyagÜzemanyagok, kenőanyagok, tüzelőanyagok
Szexuális segédeszközökSzexuális segédeszközökSzexuális segédeszközök
EgyébEgyébEgyéb iparcikkek és termékek
Az adatkezelésről

Az együttműködés keretében a GKI Digital végzi a kérdőívek összeállítását, és a beérkező adatok kezelését. Az Adatvédelmi Törvényt figyelembe véve az Árukereső.hu birtokába nem jut semmilyen egyedi adat, ellenben biztosítjuk, hogy a kutatásban részt vevő, értékelhető választ adó Partnereink számára a Partner Portálon keresztül elérhetővé váljon minden, a kutatás során keletkező tanulmány.

A kérdőív kitöltéséről

A negyedéves felmérésekben érintett Partnereink az Árukereső.hu által e-mailben megküldött linken keresztül érhetik el a kérdőívet.

Amennyiben Ön több webáruházat üzemeltet, úgy több alkalommal is ki tudja tölteni a kérdőívet.

Ütemterv

Az érintett szektorokba tartozó webáruházak képviselőinek minden negyedév első hónapjának első vagy második hetében küld ki kérdőívet az Árukereső.hu.

A soron következő felmérés 2019. július 8-án indul.

A negyedéves kutatási ciklusok végén elérhetővé válik minden aktuális tanulmány, melyekből a válaszadók a teljes szektorszintű adatokat tartalmazó példányukat letölthetik Partner Portáljuk "Online Kiskereskedelmi Index" menüpontjára kattintva.

Csatlakozzon Ön is!

A kutatásban való részvételhez kattintson a Partner Portál "Online Kiskereskedelmi Index" menüpontjának jobb felső részén található „Részt veszek” gombra! Igényét közvetlenül a GKI Digital felé továbbítjuk.

Kérdése lenne?

A kutatással és a tanulmányokkal kapcsolatos szakmai kérdéseit az info@gkidigital.hu e-mail címre várja szakmai partnerünk, a GKI Digital. Egyéb, az oldal működésével, tanulmányok letöltésével kapcsolatos kérdéseivel, forduljon bizalommal Partner tanácsadóinkhoz, az info@arukereso.hu címen!

OKI negyedéves összefoglalók
Az együttműködő partnerek szerint
Rácz Csaba
ügyvezető
Árukereső.hu

Ezzel az együttműködéssel – saját, az oldalainkon véghezvitt fejlesztéseinkhez hasonlóan - a hazai e-kereskedelem fejlődésének elősegítése a célunk. Terveink szerint olyan, a piacon egyedülálló, gyakorlatban jól hasznosítható információkkal tudunk majd szolgálni a kutatás résztvevőinek, amelyek révén lehetőségük nyílik szolgáltatásuk fejlesztésére, valamint üzleti- és marketingstratégiájuk átgondolására.

Madar Norbert
üzletágvezető
GKI Digital

A kidolgozott kutatási módszertan új perspektívát nyit a hazai e-kereskedők számára, mivel a résztvevők olyan szektorra szabott, friss kutatási anyagok birtokába juthatnak, amelyek ténylegesen segíthetik a munkájukat, a szakma és a közvélemény pedig bepillantást nyer az online kiskereskedelem kiemelt területeinek helyzetébe.