Neuzer E-City Kerékpár

Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

További ajánlataink

Termékleírás
TípusElektromos kerékpár

Hibát talált a leírásban vagy az adatlapon? Jelezze nekünk!

>Váz - nagy teherbírású alumínium Villa - merev acél Ez a csapágy biztosítja a villa elfordulását a vázban, azaz a kerékpár irányíthatóságát. Hagyományosan a fejcsőbe préselt csapágycsészékben kapnak helyet a csapágygolyók, amelyet a villanyak aljára, illetve a csapágyszerkezet állítható (felső) végére helyezett kónuszok tartanak a helyükön. A menetes kormánycsapágy esetében a szerkezet tetején a kónusz és a kontraanya kónuszkulccsal szorítható meg. Ezt a rendszert mára már majdnem teljesen felváltotta az ún. A-head rendszerű kormánycsapágy, mely esetében a kormányszár bilinccsel csatlakozik a villanyakhoz és ez tartja egyben a csapágyat. A csapágy játékát a villanyakba elhelyezett csillag / rózsa (vagy a karbonnyakaknál alkalmazott dió) és a kormányszár tetején lévő kupakon átmenő csavar megszorítása biztosítja. Felszereléséhez és beállításához a hagyományos rendszerrel ellentétben nem kell két 32 mm-es kónuszkulcs, csak a minden kerékpáros zsebében ott lapuló imbuszkészlet. Ráadásul az út rezgései sem lazítják meg, mint az a menetes típus esetében gyakori. (Nem véletlenül terjedt el oly gyorsan az A-head rendszer!) Talán egyetlen hiányossága, hogy a kormány magasságát kizárólag távtartók segítségével vagy eltérő dőlésszögű kormányszár beszerzésével lehet állítani, mely nem mindig esztétikus, és a villanyak méretre vágása további emelést nem tesz lehetővé. A kormánycsapágyak több szabvány méretben is beszerezhetők, mint pl. az 1 col, 1 1/8 col, 1 1/8-1,5 col Taper, és 1,5 col. Kialakítás tekintetében is megkülönböztetünk hagyományos rendszerű, valamint integrált kormánycsapágyat, és félintegrált kormánycsapágyat. >Kormánycsapágy - menetes, golyóskosaras acél Kormány - alumínium city hajlítással, 620 mm szélességben Kormányszár - állítható alumínium Markolat - komfort Középcsapágy - Neco, A leparkolt kerékpárt a legtöbb helyen sajnos le kell zárni a tolvajok elől. Erre a célra gyártanak speciális kerékpárzárakat. Anyaguk, formájuk szerint többféle típust ismerünk. A legkevésbé biztonságos a vékony sodronyból készült típus, főleg ha az számzáras. A vastagabb sodronyból készültek beválhatnak, főleg kevésbé veszélyes környéken, rövidebb időre parkolunk. A lánc formájú, altalában a vázat védendő gumicső vagy textil borítást kapott típusok biztonsága a felhasznált anyagminőségtől - és nem a súlytól - függ. A legbiztonságosabb az ún. U-lakat, mely egy edzett, U-alakban hajlított rudat alkalmaz. Célszerű biztonsági zárral rendelkező modellt választani, így elkerülendő, hogy piszkálás vagy fagyasztás áldozata legyen a zár. A lezárással kapcsolatban általánosságban elmondható, hogy legcélszerűbb őrzött vagy legalább forgalmas helyre, sokak orra elé lezárni a gépet. Ne csak a vázat zárjuk, hanem legalább valamely kereket vele együtt! A zár legyen minél magasabban: ne a talaj közelében! A két lakat - főleg eltérő szisztémájú - nagyobb biztonságot nyújt, mivel a tolvajok nem szeretnek sokat bíbelődni a bicaj elkötésével. >zárt csapágyazású, 127,5 mm Lánc - KMC Z510RB rozsdamentes Pedál - Wellgo Ebben a formában elég általános kifejezés, sokan a külső gumira, vagy más néven köpenyre használják, bár talán érdemes elmondani, hogy egy minőségi köpeny igen kis hányadát teszi ki maga a gumi, valójában egy szövetszerkezetbe épített acél- vagy kevlárszálról van szó, melyet bizonyos vastagságban (jobb esetben vékonyságban) gumival vonnak be. Ezt igényesebb modellek esetében szilikátokkal vegyítik, mely így fokozott tapadást biztosít, de mégsem kopik túl gyorsan. Mások a gumit a belső gumira értik, bár ezt inkább belsőnek rövidítjük. Megint mások mást értenek alatta, de azt talán nem feltétlenül bicajozáskor kell magunkkal vinnünk... >gumibetétes Első agy - 8FUN agymotor, 36V / 240 W, 100mm A váz vagy a villa keréktartó papucsai között mérhető belső távolság. A villák esetében ez az érték majdnem univerzálisan 100 mm (egyes átütő tengelyes teleszkópok és kerékagyak rendelkeznek 110 mm-es sarutávolsággal, illetve a régi bringákon találkozhatunk a 90 mm-es szabvánnyal), míg hátul a helyzet ennél sokkal bonyolultabb. Ahogy a láncváltó-rendszerek hátsó fokozatszáma nőtt, a hátsó kerék aszimmetrikus fűzésének elkerülése érdekében a gyártók egyre szélesebbre vették a váz sarutávolságát. Régi közhasznú kerrékpároknál 110 mm, míg egysebességeseken/pályavázakon, valamint az 5 sebeséges sorok esetében 120 mm a sarutávolság, a 6-7 fokozatos sorok elterjedése idején ezt 126 mm-re növelték, majd országúti kerékpárokon 130 mm-ig bővítettek (itt most is ez a szabvány), MTB-ken pedig 135 mm lett az általános, amit DH/freeride gépek esetén 150-165 mm-re bővítettek. Az agy beszerzése előtt érdemes megmérni a váz sarutávolságát. Régebbi acélvázakon a sarutávolság hidegalakítással szűkíthető vagy bővíthető, de alumínium/titán/karbon vázak esetében ez nem lehetséges. >sarutáv, 36H Hátsó agy - Japán kerékpáralkatrész-gyártó, mely működését az 1930-as években Oszakában kezdte, majd a legnagyobb sikerét a MTB divat kiaknázásával aratta. Az 1980-as évek közepén felismerte, hogy az új irányzat meg fogja hódítani a világot, és a konkurensek előtt kifejlesztette a terepkerékpározáshoz technikailag legjobban illő alkatrészeket. Később minden más gyártónál több pénzt és energiát fektetett a kutatás-fejlesztésbe, így a legtöbb kerékpártechnikai szabadalom az utóbbi 20 évben a japán óriás nevéhez kötődik. (SIS, HyperGlide, Dual Control, SPD, RapidFire, SLR, HyperDrive, Hollowtech, Octalink, Dual Control, stb. ) A gyártást egy részét az elmúlt évtizedben Szingapúrba és Malájziába helyezte át, így tud lépést tartani a Kínából származó konkurens termékek árával. Az élversenyzők döntő többsége Shimano alkatrészeket használ, a nagy világversenyeken a legtöbb győzelmet ma már az ő szponzoráltjaik aratják. >Shimano Nexus Inter 3 agyváltó A hajtóművön vagy a hátsó agyon található fogakkal rendelkező acél vagy alumínium, újabban pedig titán tárcsa. Láncváltós, többfokozatú kerékpárokon hátul 7-12, elől 1-3 db található. Egysebességes, agyváltós kerékpárokon elől-hátul 1-1 van belőle. Váltórendszerhez tervezett lánckeréksorok esetében ma már általában váltáskönnyítő rámpákat és speciális fogkiképzést találunk, mely meggyorsítja a lánc egyik lánckerékről másikra történő átfutását. Hasonlóképpen az első lánckerekek is rendelkeznek ilyen rámpákkal, illetve szegecsekkel. A lánckerekek mérete határozza meg az áttételt. Az MTB kerékpárokon széles áttételskálát találunk, ami általában hátul 11-34 fogkiosztású sort, elől 44-22 fogas lánckereket jelent. Országúti kerékpárok esetében a skála szűkebb, és az egyes fokozatok közti áttételugrások kisebbek. >Lánckerék - 18T Régebben a vázak döntő többsége szénacélból vagy acélötvözetekből készült. Az 1980-as években a gyártók figyelme az egyéb, kedvezőbb tulajdonságú fémek felé fordult. Az alumínium fajsúlya mindössze az acél egyharmada, így a könnyű vázak iránti fokozott igényt ezzel az anyaggal egyszerűbb kielégíteni. Később a titán, manapság a szénszálas anyagok mozgatják meg a váztervezők és a kerékpárosok fantáziáját. Mindemellett a jó öreg acél is nagyfokú technológiai fejlődésen ment keresztül, így a mai ötvözetekből akár másfél kiló alatti váz is építhető, megbízhatósága még így meghaladja a kifáradásra igen hajlamos alumíniumvázakét. A technika mai állása szerint a szénszálas szerkezetek minden fémes alapanyagnál jobban beváltak a kerékpárvázak és -villák terén. Acélt régebben számos kerékpár-alkatrész esetében használtak, mára már az alumínium majd' minden téren kiszorította. >Felni - HLQC-08A duplafalú alumínium 36H Fékek - Promax Az MTB-ken, trekkingeken és crossgépeken alkalmazott bowdenműködtetésű abroncsféktípus. A kantifékeket váltotta fel, nagyobb fékerőt és egyszerűbb beállítást biztosítva. A V-fék speciális fékkart igényel, mely több bowdent húz, mint a korábbi típusokhoz (kanti, patkó) való. Mindenképpen ügyeljünk a megfelelő fék/fékkar-rendszer párosításra, mivel a fékhatás nagyban változhat, rossz kombináció potenciálisan életveszélyes is lehet! A V-fék két pillangóját a tetején egy bowdenszakasz köti össze, majd egy pipa fordítja meg a bowdenirányt kb. 90 fokkal. Ügyeljünk arra, hogy ezen a szakaszon ne tudjon a szennyeződés a bowdenházba behatolni. A V-fék új kihívója a mechanikus-, illetve a hidraulikus tárcsafék, melyek még nagyobb fékerőt biztosítanak, és az abroncsfék-rendszerekkel ellentétben kevésbé érzékenyek az időjárás viszontagságaira, ellenben nehezebb mint a V-fékes rendszerek többsége. >V-fék Fékkarok - Promax komfort, 4 ujjas Hajtómű - alumínium 170mm kar 38T tányérral Küllők - 2 mm acél Hívják még guminak vagy külsőnek, esetleg külső guminak. Szerkezete egy hajtogatott szövet, melybe két acél- vagy kevlárszálat húznak, melyek az abroncs pereme alatti mélyedésbe helyezkednek el. A köpenyt gumival vulkanizálják, mely jó tapadást és hosszú élettartamot biztosít. Így a köpeny nem gumiból van, csak a bevonata az. A köpenyen belül kap helyet a valóban gumiból készült, légmentesen záródó belső, melyet egy szelepen keresztül helyezhetünk nyomás alá. A köpeny szövete tartalmazhat defektgátló anyagot (pl. kevlárszövetet), de mindenképpen készüljünk fel arra, hogy a kerékpárral defektet bármikor kaphatunk, így pumpa, gumiemelő és pótbelső mindig legyen nálunk, illetve tanuljuk meg, és gyakoroljuk be a defektszerelést. Lásd: defektszerelés! >Köpeny - Kenda K198 26X1,75 reflektoros oldalfalú A pneumatikus gumirendszerekben a köpenyen belül általában egy légzáró belső gumi található. Régen természetes gumit használtak e célra, amit a második világháború után a műgumi váltott fel. A belsőn lévő szelep háromféle lehet: presta (szingó), autó (Schraeder) vagy hagyományos (Woods). A háromból az elsőt országúti kerékpárokon és versenycélra használt MTB-ken találjuk, az autószelep praktikus, mivel benzinkutaknál is felfújható vele a gumi. A Woods szelep a legolcsóbb kerékpárok sajátja. Ma már MTB-k esetében használnak belső nélküli köpenyeket (tubeless), illetve egyes szingók (pl. Tufo) nem tartalmaznak belső gumit. Itt a légzárást a köpeny belső tömítésével oldja meg a gyártó, bár a defektjavítás emiatt igencsak problémás. >Tömlő - Kenda, autószelepes Akkumulátor - Phylion Walis 36V 11Ah Panasonic cellás Li-Ion akkumulátor (töltési idő: 5-6 óra) Töltő - Phylion 36V Vezérlő - Lishui 700C 36V Kijelző - Jiate T319 LED-es A nyeregszárra rögzített, az ülőgumót megtámasztó ülőalkalmatosság. Az ülés szó használata kerülendő, mivel az a teljes altájat támasztja, és általában háttámlája is van. A kerékpáron használatos nyereg egykoron bőrből készült feszített szerkezet volt, mára már csak a két pálca jelenléte emlékeztet erre. A pálcák felett egy műanyag (vagy karbonszálas) lap található, melyet szivaccsal párnázott bőrrel vagy műbőrrel borítanak. A párnázottabb, szélesebb nyereg rövid távon, egyenes testtartás mellett kényelmes, míg a keskeny, alig bélelt típus versenyzére, hosszabb távolságok leküzdésére, előredőlt testhelyzet mellett ajánlott. Manapság elterjedt a középen kivágott, prosztatakímélő kialakítás, melynek kényelmességéről és hasznosságáról a vélemények megoszlanak. Ami biztos, nincs két egyforma altáj, így mindenkinek más formájú nyereg lesz kényelmes. Gyakori használat során az ember hozzászokik a kerékpárnyereghez, de az igazit, a legkényelmesebbet megtalálni nem is olyan egyszerű. >Nyereg - Vader 1152A komfort Nyeregcső - 27,2 x 300 mm A nyeregszárra rögzített, az ülőgumót megtámasztó ülőalkalmatosság. Az ülés szó használata kerülendő, mivel az a teljes altájat támasztja, és általában háttámlája is van. A kerékpáron használatos nyereg egykoron bőrből készült feszített szerkezet volt, mára már csak a két pálca jelenléte emlékeztet erre. A pálcák felett egy műanyag (vagy karbonszálas) lap található, melyet szivaccsal párnázott bőrrel vagy műbőrrel borítanak. A párnázottabb, szélesebb nyereg rövid távon, egyenes testtartás mellett kényelmes, míg a keskeny, alig bélelt típus versenyzére, hosszabb távolságok leküzdésére, előredőlt testhelyzet mellett ajánlott. Manapság elterjedt a középen kivágott, prosztatakímélő kialakítás, melynek kényelmességéről és hasznosságáról a vélemények megoszlanak. Ami biztos, nincs két egyforma altáj, így mindenkinek más formájú nyereg lesz kényelmes. Gyakori használat során az ember hozzászokik a kerékpárnyereghez, de az igazit, a legkényelmesebbet megtalálni nem is olyan egyszerű. >Nyeregbilincs - imbuszcsavaros alumínium Hátsó váltó - Japán kerékpáralkatrész-gyártó, mely működését az 1930-as években Oszakában kezdte, majd a legnagyobb sikerét a MTB divat kiaknázásával aratta. Az 1980-as évek közepén felismerte, hogy az új irányzat meg fogja hódítani a világot, és a konkurensek előtt kifejlesztette a terepkerékpározáshoz technikailag legjobban illő alkatrészeket. Később minden más gyártónál több pénzt és energiát fektetett a kutatás-fejlesztésbe, így a legtöbb kerékpártechnikai szabadalom az utóbbi 20 évben a Így is ismerheti: E City, ECity
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^