Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

További ajánlataink

0% áfát tartalmazó ajánlatok

Termékleírás
Ajánlott korosztály: 8-99 éves korig Ajánlott nem: fiúknak és lányoknak Játékosok száma: 3-6 fő Játékidő: 45 perc Anyaga: papír Doboz mérete: 10 x 2 x 12,5 cm Hosszú, hosszú idővel ezelőtt, amikor még működött a Stonhengei Mágusképző akadémia, a varázslótanoncoknak varázserejük gyakorlásához több feladat mellett ezt a kártyajátékot is el kellett sajátítaniuk. Ennek a játéknak a segítségével tudták a jövőbelátó képességüket fejleszteni. Évezredek alatt ez a kártyajáték eredeti célját elvesztette, majd elterjedt és vendégházakban, fogadókban kézművesek, földművesek, kereskedők és harcosok kedvelt játéka lett. Amikor egy angol archeológus Dr. Hensch Stone mélyen a Stonhengei sziklák alatt eltemetve egy történelmi pergamentekercset talált, a Wizard kártyajáték igaz története felszínre került. A következőkben leírt játékszabályok szó szerint megfelelnek az eredeti pergamentekercsen olvasható szabályokkal. A kártyák illusztrációi korabeli ábrák alapján készültek. A jövőbelátás képessége Ebben a varázslatos kártyajátékban a játékosoknak minden forduló előtt előre meg kell jósolniuk pontosan ütéseik számát. (Ütés = A játékosok sorban egymás után kitesznek az asztal közepére egy-egy lapot, ezek a lapok az „ütés lapjai) A helyes jóslatért jutalompont jár. Az a játékos, aki a játék végéig a legtöbb pontot gyűjti, megnyeri a játékot és a „Mágusképző akadémia tanoncai közül előreléphet a bölcs varázslók közé! A játék előkészítése A játékosok megbíznak egy játékost, aki magához veszi a jegyzettömböt, felvezeti rá a neveket, majd a játék folyamán a játékosok pontjait. Ezek után a megbízott játékos megkeveri a karakterkártyákat és elosztja a játékosok között. A karakterkártyák Négy különböző színű karakterkártya van a játékban: Emberek (kék) Törpék (piros) Tündérek (zöld) Óriások (sárga) A legerősebb kártya a 13-as, a leggyengébb pedig az „1-es. A négy „Mágus kártya mindig üt, a 13-as lapoknál is erősebbek! A négy „Bolond kártya mindig veszít, gyengébbek, mint az 1-es lapok! A kártyák elosztása A Wizardban a játékosok minden fordulóban eltérő mennyiségű lapot kapnak. Az első fordulóban minden játékos csak egy lapot kap. Ebben a fordulóban, tehát csak egy ütésre van lehetőség. A második fordulóban minden játékos két-két lapot kap. Ez a forduló már két ütésért zajlik. A harmadik fordulóba minden játékos három-három lapot kap, aztán négyet és így tovább. Azok a kártyák, amik nem kerülnek a játékosok között kiosztásra, egy lefordított pakliba rendezve az asztal közepére kerülnek. A lapok kiosztásának feladata minden fordulóban továbbszáll egyik játékosról a másik játékosra. Az óramutató járásával megegyező irányban mindig a következő játékos veszi át az osztó szerepét. Az adutt Miután a játékosok kiosztották a karakterkártyákat, a maradék lapokból képzett pakli legfelső lapját felfordítva az asztal közepére teszik. Ez a lap adja meg a fordulón belül minden kör adutt színét. (Az adutt = Egy ütőszín, ami minden más színű lapot üt) Abban az esetben, ha a felfordított lap egy Bolond, akkor ebben a fordulóban nincsen adutt. Abban az esetben, ha a felfordított lap egy Mágus, akkor ebben a fordulóban a lapot felfordító játékos határozhatja meg a forduló adutt színét. Az utolsó fordulóban nincsen ütőszín, mert nincsen pakli, amiből a játékosok lapot fordíthatnának fel. A jóslás Miután minden játékos megnézte a kapott karakterkártyáit, meg kell jósolnia, hogy ebben a fordulóban hány ütése lesz. A játékosok jóslataikat sorban egymás után mondják be, a jóslást az osztó játékostól balra ülő játékos kezdi. Tipp: Javasoljuk, hogy az osztó játékos vezesse fel a jegyzettömbre a játékosok jóslatait, és at első ütés előtt olvassa fel azokat. Segítség lehet továbbá az, ha a játékosok jóslataiknak megfelelő számú zsetont, babszemet, pénzérmét… raknak ki maguk elé, jelezve vállalásukat. Így a játék folyamán elkerülhetőek az esetleges jóslással kapcsolatos félreértések. Küzdelem egy ütésért Az osztótól balra ülő játékos játssza ki az első lapot, majd a játékosok az óramutató járásával megegyező irányban, sorban egymás után egy-egy lapot játszanak ki. Mindig a fordulóban elsőként kijátszott lap színét kell „megadni. (Megadás = A kijátszott lap színének megfelelőszínű lap lerakása) Ha a játékosnak erre nincs lehetősége, akkor lerakhat egy bármilyen lapot. Figyelem: Mágus és Bolond kártyákat minden esetben ki kell játszani, akkor is, ha a játékosnak van lehetősége a megadásra. ezekkel a lapokkal nem kell megadni a kijátszott lap színét. Az ütést a kijátszott legmagasabb kártya nyeri. A mágus kártya minden kijátszott lapnál, még az adutt szín lapjainál is erősebb. Az ütést vivő játékos az ütése lapjait lefordítva maga elé teszi, majd egy lap kijátszásával új kört kezd. Kivétel ez alól az első forduló, amelyben csak egy kört játszanak a játékosok. Az ütést viszi: Az ütésbe lerakott első mágus kártya, vagy: az ütésbe lerakott legmagasabb értékű adutt színű lap vagy: a legmagasabb értékű kártya, ami az elsőként kijátszott lap színének felel meg, abban az esetben, ha az ütésben sem adutt szín, sem mágus kártya nincsen. A mágus és bolondlapokra érvényes külön szabályok Akkor, ha a kört egy mágus lappal kezdi az egyik játékos, akkor az őt követő játékosok egy-egy bármilyen lapot lerakhatnak, beleértve a mágus és bolondlapokat is. Az ütés ilyenkor azé a játékosé, aki az első mágus lapot játszotta ki. Habár a mágus kártyák ütő lapok, nem kell őket kijátszani azért, hogy az éppen aktuális kör színét megadja a játékos. Akkor, ha a kört egy bolond lappal kezdi az egyik játékos, akkor az őt követő játékos egy bármilyen lapot kijátszhat. Csak ezt a másodikként kijátszott lapot kell a játékosoknak megadniuk. Egy kivétellel: Akkor, ha egy körben csak bolond lapokat játszanak ki a játékosok, akkor az első bolond lapot kijátszó játékos nyeri az ütést. ez csak három és négy játékos esetén lehetséges. Pontozás Ha egy játékos helyesen jósolta meg az ütéseinek számát, akkor ütésenként 10 pontot kap és +20 pontot kap helyes jóslatért. Ha egy játékos jóslata helytelen, akkor minden nem teljesített, vagy túlteljesített ütésért -10 pont jár. Például ha a megjósolt ütésszám 8 és a teljesített ütésszám 6, vagy 10, akkor a játékos -20 pontot kap. Példa 1. forduló Tamás azt jósolta, hogy ő nem fog ütni. Mivel jóslata igaz lett, ezért 20 pontot kap. Andi azt jósolta, hogy övé lesz az ütés, de sajnos nem lett igaza, ezért -10 pontot kap. Bence azt jósolta, hogy ő fog ütni és jóslata igaz lett. Ezért 30 pontot kap. 2. forduló Tamás azt jósolta, hogy mind a két kört ő fogja ütni a fordulóban, de csak egy ütést sikerült elvinnie. Mivel jóslata nem lett igaz, ezért nem kapja meg a 20 pontot és minden helytelen jóslatért -10 pontot kap. Andi jóslata, hogy nem lesz ütése, és jóslata igaz lett. Ezért 20 pontot kap. Bence azt jósolta, hogy nem lesz ütése. Mivel jóslata ellenére lett egy ütése, így -10 pontot kap. A jegyzetfüzetbe a játékosok összevont eredményét kell felvezetni. Például Tamásnak 20 pontja volt, majd a második körben -10 pontot kapott, így az ő neve alá 10 kerül. A játék vége A játékban 60 karakterkártya van. A játékosok addig játszanak újabb fordulót, míg az utolsó fordulóban az összes lap kiosztásra kerül. Ez a 6 játékos esetén 10 forduló, 5 játékos esetén 12, 4 játékos esetén 15, 3 játékos esetén 20 forduló. Miután a játékosok az utolsó körben elért pontjaikat is összeadták, a játék véget ér. A játékot az a játékos nyerte, aki a legtöbb pontot gyűjtötte. Játékvariációk Plusz/mínusz egy: A játék alapszabályai változatlanok a következő kivétellel: Amikor a játékosok jóslataikat bemondják, az összes jóslás darabszáma nem egyezhet meg a várható ütések darabszámával. Például, ha a fordulóban 5 ütésre van lehetőség, akkor a játékosok összes jóslata nem lehet 5. Zárt jóslás: A játék alapszabályai változatlanok a következő kivétellel: A játékosok jóslataikat nem mondják be, hanem leírják egy lapra, és lefordítva az osztó játékosnak adják. Így minden jóslat titokban marad a játékosok előtt, egészen az ütésekig. Titkos jóslás: A játék alapszabályai változatlanok a következő kivétellel: A játékosok jóslataikat nem mondják be, hanem leírják egy lapra, és lefordítva lerakják maguk elé. A jóslatokat a játékosok csak az ütések után fedik fel. Nyitott jóslás: A játék alapszabályai változatlanok a következő kivétellel: Minden játékos a homlokához emeli a lapjait, anélkül, hogy megnézné azokat. Így a játékosok csak egymás lapjait látják, a sajátjukat nem. A játékosok a játékostársak lapjainak ismeretében mondják be jóslataikat. Egy színnel (3-4 játékos részére) Minden játékos vesz egy-egy színhez tartozó lapokat (beleértve a mágus és a bolond lapokat is). 3 játékos esetén egy színhez tartozó lapokat ki kell tenni a játékból. A játékosok a kapott lapokból összekeverés után egy-egy lefordított paklit képeznek maguk előtt, majd az első fordulóhoz felhúzzák a lefordított pakli felső 4 lapját. Minden ezt követő fordulóban a játékosok fordulónként egyel több lapot vesznek magukhoz. a játékosok megegyezés szerint jóslataikat nyíltan bemondhatják, vagy titokban leadhatják. Az ütésre vonatkozó szabályok: A fordulókban nincsen adutt szín. Az ütést az a játékos viszi, aki a legnagyobb lapot játssza ki. Egyforma erősségű lapok esetén az elsőként kijátszott lap viszi az ütést. Minden forduló után a játékosok újra színenként különválogatják és magukhoz veszik a lapokat. Az új forduló előtt a játékosok a kapott lapokat megkeverik, lefordítva maguk elé teszik, majd felhúzzák a fordulóhoz szükséges lap mennyiséget. A játékosok 12 fordulót játszanak. A játék a 12. forduló értékelése után véget ér. A doboz tartalma: 60 karakterkártya, jegyzettömb, 1 játékszabály
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^