Piatnik Ki állította át az órát? kártyajáték

Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

További ajánlataink

Termékleírás
Ajánlott korosztály: 6-12 éves korig Ajánlott nem: fiúknak és lányoknak Játékosok száma: 2-4 fő Játékidő: 10 perc Anyaga: papír Doboz mérete: 10 x 2 x 12,5 cm Vajon melyik lehet az az óra, mikor megtalálja egymást az óra két mutatója? Ha még nem tudod e találós kérdésre a választ, akkor ebben a játékban a kérdésre választ is találhatsz! A játékosok eltérő időpontokat mutató kártyákat húznak egymás kezéből, majd ezeket időrendbe kell letenniük maguk elé. De vigyázat, mert pórul jár az, aki Szellemkártyát húz, mert az sajnos sehogy sem illik a sorba. A játék célja Minden játékos előtt 7 helykártya van, melyekre a játék során egy-egy időkártyát tesznek. Soha nem lehet egymásom több időkártya. Annak a sorrendje, ahogy a játékos lehelyezi az időkártyákat a helykártyáira, nincs meghatározva. Például: a játékos kezdésként letehet egy időkártyát valamelyik középső helykártyára, aztán a bal oldali lapok valamelyikére, vagy a jobbszélső lapra. Alapszabály, hogy a játékos csak a saját helykártyájára tehet időkártyát, a játékostársáéra nem. Az időkártyák lehelyezése egy fontos szabályhoz van kötve, ami szerint az időkártyáknak balról jobbra növekvő sorrendben kell egymást követniük! Az nem számít, hogy az egymást időrendben követő két lap között hány óra a különbség, a lényeg az, hogy a jobboldali kártya mindig „későbbi időpontot mutasson. Az egy játékos előtt fekvő 7 helykártyára nem kerülhetnek azonos időkártyák! A játékot az a játékos nyeri, aki mind a 7 helykártyájára helyesen (növekvő időrendben) le tudott tenni egy-egy időkártyát és nincs szellemkártya a kezében. Ebben a játékban a szellemkártya nem jó! Csak az a játékos nyerhet, akinek nincs szellemkártya a kezében. A játék előkészítése A játékosok választanak egy osztó játékost, aki minden játékosnak 7 helykártyát ad. A játékosok a kapott lapokat sorban leteszik maguk elé az asztalra. Ha a játékban kevesebb, mint 4 játékos vesz részt, akkor maradnak felesleges helykártyák. Ezeket az osztó játékos visszateszi a játék dobozába. Az osztó játékos kiveszi a két szellemkártyát a pakliból és félreteszi, majd megkeveri a 34 időkártyát és a következők szerint kivesz belőlük: 2 játékos esetén 13 időkártyát 3 játékos esetén 19 időkártyát 4 játékos esetén 26 időkártyát Az osztó játékos a kivett és szellemkártyákkal megkevert lapokat egyenlően elosztja a játékosok közt (minden játékos 7 lapot kap). A maradék szellemkártyát a játékosok nem használják, az visszakerül a játék dobozába. Az osztó játékos az így kialakított és megkevert időkártya-paklit szétosztja, minden játékosnak 7 lapot ad. A maradék időkártyákból pedig egy lefordított paklit képez az asztalon. A játék menete A játékot a legfiatalabb játékos kezdi úgy, hogy a jobb oldali játékostársának a kezéből kihúz egy lapot. A játékosnak „vakon kell lapot húznia, tehát nem láthatja a játékostársa kezében lévő lapokat! Miután a játékos kihúzott egy lapot, megmutatja és hangosan bemondja a lapon lévő időt, majd leteszi azt az egyik helykártyájára, az időrend betartásával. A játékos lépése ezzel véget ér, a játékot a tőle balra ülő játékos folytatja. Tipp a szülőknek: Segítsék a kisebb gyerekeket az időkártyák elhelyezésében! Például a „19:00 időkártyát a jobboldali lapok valamelyikére tegye a gyerek, a „6:00 időkártyát pedig mindenképpen a bal szélső helyre. A játék a fent leírtak szerint folytatódik. Az éppen soron lévő játékos húz a jobb oldali játékostársának a kezéből egy lapot, megmutatja és hangosan bemondja a lapon lévő időt, majd, ha ez lehetséges leteszi azt az egyik helykártyájára. „Leander kezdi a kört és húz egy lapot jobb oldali szomszédjától, Viktortól. A kihúzott időkártya a „14:00. Leander hangosan azt mondja, hogy „14 óra, majd a lapot valamelyik középső helykártyájára leteszi. A játékot Leander bal oldali szomszédja, Jenő folytatja. A Jenő által kihúzott időkártya a „21:00. Jenő hangosan azt mondja, hogy „21 óra, majd a lapot valamelyik jobbszélső helykártyájára leteszi. Abban az esetben, ha egy játékos szellemkártyát húz, akkor megmutatja azt a játékostársainak, majd a kezében tartott lapok közé illeszti. Ez a játékos ebben a körben nem tehet le egy lapot sem. A játékot a következő játékos folytatja. Fontos! Mielőtt egy játékostól kihúznak egy lapot, a játékosnak lehetősége van arra, hogy a kezében tartott lapokat lefordítva összekeverje. Így a játékostársai nem tudhatják, hogy melyik helyen van például az éppen kihúzott szellemkártya. A játék előre haladásával a játékosoknak egyre kevesebb lap marad a kezeikben, és ezzel együtt nő annak a veszélye, hogy szellemkártyát húznak egymástól. Abban az esetben, ha egy játékos kezéből elfogynak a lapok (mert kihúzták tőle az utolsó lapját), a játékos azonnal új lapot húz a pakliból, és a kezébe veszi. Ugyanez történik abban az esetben is, ha egy játékos kezében már csak egy (esetleg kettő) szellemkártya van. A játékos azonnal új lapot húz a pakliból és a kezébe veszi. Mi történik abban az esetben, ha egy játékos az éppen kihúzott időkártyát nem tudja egyik helykártyájára sem letenni? A játékos megkérdezi a játékostársait, hogy valaki le tudja-e tenni ezt az időkártyát. Abban az esetben, ha legalább egy játékos „igen-el válaszolt, az időkártyát kihúzó játékos a kezébe veszi azt (tehát a lap játékban marad), de a játékos ebben a körben nem tehet le egy időkártyát sem. A játékot a következő játékos folytatja. Abban az esetben, ha egy játékos sem válaszolt „igen-el, akkor ezt az időkártyát visszateszik a játék dobozába, mert a továbbiakban ezt az időkártyát egyik játékos sem tudja letenni. Az időkártyát kihúzó játékos ennek a lapnak a pótlásaként egy új lapot vesz a kezébe a pakliból. A játékos ebben a körben nem tehet le egy időkártyát sem. A játékot a következő játékos folytatja. A játék vége Ha egy játékosnak sikerült mind a 7 helykártyájára helyesen (növekvő időrendben) időkártyát letenni és nincs szellemkártya a kezében, ő lett a játék nyertese. Ha van a kezében szellemkártya, akkor tovább kell játszania. Ha sorra kerül, akkor a játékosnak lapot kell húznia a jobb oldali szomszédjától. A kihúzott lapot a játékosnak a kezébe kell vennie és nem tehet több lapot. A játékos csak akkor nyerhet, ha már nincs a kezében a szellemkártya (egyik játékostársa kihízta a kezéből), ilyenkor a játék rögtön véget ér. Az is előfordulhat, hogy egy másik játékos időközben megnyeri a játékot, mert sikerül a hetedik helykártyájára is lapot illesztenie és nincs a kezében szellemkártya. Különleges eset: A játék során előfordulhat (igen ritka esetben), hogy elfogynak a húzó-pakli lapjai. A játékosok ebben az esetben is tovább játszanak, csak éppen a húzó-pakli nélkül. A játékosoknak már nem lesz szükségük új lap húzására. Ha ilyenkor elfogynak egyik játékos kezéből a lapok (mert kihúzta egy játékostársa), a játék a kör befejezésekor véget ér. Nem lesz a játéknak nyertese, ha egy játékosnak sem sikerült a kör végéig teljesítenie a játék megnyeréséhez szükséges feltételeket. Szükség esetén Ha egy játékos a játék során világossá válik, hogy nem tud időkártyát letenni, mert a játék elején nem jól pozícionálta lapjait, lehetősége van arra, hogy helyzetén javítson. A következő körben, mikor rá kerül a sor, nem húz lapot a szomszédjától, viszont a helykártyáin lévő lapok közül maximum két lapját egy hellyel jobbra, vagy balra áthelyezheti. ez csak szükség esetén történhet meg. Érdemesebb a lapokat a játék elején úgy lehelyezni, hogy erre ne legyen szükség. A játék tartalma: 64 kártya (28 helykártya, 34 időkártya és 2 szellemkártya), játékleírás Így is ismerheti: Ki állította át az órát kártyajáték, Kiállítottaátazórátkártyajáték
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^