Termékleírás
Kerüld meg hajóddal a verseny útvonalát jelző bójákat, küzdj meg az ellenfeleiddel és a természet erejével! Minden játékos 5 kártyát tart a kezében. A jachtod mozgatásához felveszel, majd kijátszol egy kártyát, amelyen az az irány látható, amerre a hajód mozogni fog, illetve hogy milyen messze fog eljutni. Ha a szél is belekap a vitorlánkba, újra te jössz! De egy másik játékos hajójának útjába is állhatsz...

A szél, a kezedben tartott néhány kártya és a többi játékos nem feltétlenül áll mindig a te oldaladon, ezért navigálj okosan!

Játékosok száma: 2-4 játékos
Játékidő: kb. 20perc

Kiváló készségfejlesztő társasjáték 5 éves kortól! ◗ kombináció ◗ taktika ◗ térérzékelés Kattintson a képre és nézze meg a játékról a többi képet is, esetleg nézze meg a játék bemutatófilmjét.

A DOBOZ TARTALMA
– 55 kártya,
– 4 különböző színű vitorlás,
– 4 színes bója,
– 1 zsák,
– 1 játékszabály.

A JÁTÉK CÉLJA

A játékot az nyeri, akinek elsőként sikerül hajójával célba érnie úgy, hogy előtte az alábbi sorrendben érintette a bójákat (1. ábra).

A JÁTÉK ELŐKÉSZÍTÉSE

A 2. ábrán látható módon elhelyezzük a célvonalat jelző két fehér bóját, valamint a másik két bóját. A vízfelszín mérete, és ezzel együtt a játék időtartama attól függ, hogy a játékosok milyen messze helyezik el egymástól a bójákat. Ezután minden játékos kap 5-5 lapot, a maradékot pedig egy pakliban a játéktér mellé helyezzük. Ez lesz a húzópakli. Véletlenszerűen kiválasztjuk a kezdőjátékost, majd mindenki választ egy vitorlást, és a startvonal mögé helyezi. Ezután a játékosok az óramutató járásával megegyező irányban követik egymást.

A JÁTÉK MENETE

Az éppen soron lévő játékos letesz egyet a kezében lévő kártyák közül a következő módon:
– a kiválasztott kártyát a saját vitorlása elé helyezi, a hajó tengelyében (a),
– felemeli a hajóját, majd a kártyán látható nyilak egyikének végéhez helyezi a hajó tatját (farát) (b),
– ha a kártyán látható nyilak több irányba mutatnak, akkor a játékos eldöntheti, hogy melyik irányt választja, és ennek megfelelően helyezheti el vitorlását.
– Ezután a játékos elveszi a kártyát az asztalról, és a húzópakli mellé, a dobópaklira helyezi,
– végül a húzópakliból kiegészíti a kezében lévő lapokat, hogy ismét 5 kártya legyen a kezében.

Ezután a tőle balra ülő játékos következik.

MEGYJEGYZÉS

– A mozgás alatt vagy a manőver végén tilos ellenséges hajóval, bójával, vagy bármilyen más akadállyal érintkezni.
– Tilos ütközést előidézni, vagyis a manővert ellenséges hajó orránál befejezni: a tiltott zóna megegyezik a vitorlások tengelyében elhelyezett kártya méretével, vagyis minden hajó tengelyében lennie kell egy kártyányi szabad helynek (5. ábra). Ha elkerülhetetlen, hogy egy másik hajó zónájában érjen véget a manőver, akkor a tiltott zóna határán be kell fejezni a mozgást (6. ábra).
– Ha a játékos egy bója vagy egy ellenséges vitorlás miatt nem tudja letenni a kártyáját az asztalra, akkor a levegőben tartva kiméri, hogy merre halad a hajója. A kártya által kijelölt útvonalnak ekkor sem szabad ellenséges vitorlást vagy bóját érintenie. Ha a manőver így sem lehetséges, akkor másik kártyát kell kijátszani, vagy be kell jelenteni, hogy lerobbant a játékos hajója.
– Lehetséges, sőt néha kötelező (lásd alább) passzolni, vagyis bejelenteni, hogy lerobbant a vitorlásunk. Ekkor a játékos nem tehet le újabb lapot, hanem az alábbiak közül választhat:
– 1, 2 vagy 3 kártyát lecserél a kezében lévő lapok közül,
– vagy tetszés szerint elforgatja hajóját.
A vitorlás egyik esetben sem halad előre; és a soron lévő játékos nap-kártyát sem játszhat ki.
– Ha elfogyott a húzópakli, akkor a soron lévő játékos megkeveri a dobópaklit, majd lefordítva visszateszi a játéktér mellé. Ezután ebből a pakliból lehet majd húzni.

SZIMBÓLUMOK A SPECIÁLIS KÁRTYÁKON
– 7. ábra Kormánykerék: a kormánykereket kijátszó játékos azonnal letehet még egy kártyát. Körönként csak kétszer lehet tenni, még akkor is, ha a másodszor lerakott lapon is van kormánykerék.
– 8. ábra Felhő: a kijátszott kártyát egymás után kétszer kell felhasználni.
– 9. ábra Nap: a nap-kártyát a lépés végén egy ellenséges hajó ellen lehet bevetni. A nap lecsendesíti a szelet és elsimítja a hullámokat, és ezzel mozdulatlanná teszi az ellenséges vitorlást! Tehát az éppen soron lévő játékos először letesz egy iránykártyát, amellyel továbbviszi hajóját, majd egy ellenséges vitorlás elé helyezi a nap-kártyát. Az ellenséges hajó tulajdonosának a következő körben passzolnia kell. Végül az éppen soron lévő játékos húz két lapot, hogy ismét 5 kártya legyen a kezében. Amikor a nap-kártyával blokkolt ellenséges vitorlás tulajdonosa sorra kerül, passzolnia kell, és vissza kell tennie ezt a nap-kártyát a dobópakliba.

A JÁTÉK VÉGE
A játékot az a versenyző nyeri, akinek elsőként sikerül célba érnie úgy, hogy végigjárta a regatta teljes útvonalát.
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^