Ajánlataink a termékre

4 490 Ft

Raktáron
Termékleírás
A Perudo vidámságát idéző kártyajátékban a tollszerű lapokat az indiánok fejpántjukba illesztik. Így mindenki látja a többiek lapját - csak a sajátját nem! Így kell megtippelni, hogy legalább mennyi az összes játékos fején lévő tollak összértéke. Ha játékostársunk elfogadja a tippet, neki kell nagyobbat mondania, míg ha nem, akkor akinek nem volt igaza, tomahawkot kap a fejpántába... A játék a partijátékok egyik klasszikus képviselője. A 2003-as első kiadás óta több változata is megjelent, most a francia Gigamic kiadó jóvoltából egy elegáns dobozú, nagyon szép játékot kaphatunk kézhez. A játékosok indiánok bőrébe bújhatnak. Mindenki kap egy fejpántot, és egy bele való tollat, ezek a játékosok kártyái. Ezek között többségben vannak a valamilyen pozitív számértékkel bíró lapok, de akad köztük néhány negatív kártya és akciólap is. Mindenki a kártyáját a fejpántjába tűzi anélkül, hogy ő maga megnézné azt. Ezután kezdődhet a játék. A legfiatalabb játékos kezd majd; ő mond egy számot, amelyről azt gondolja, hogy a kint lévő összes kártya összegénél kisebb. Ezután a következő játékos előtt ott a döntési lehetőség: vagy elhiszi, hogy a kártyák összege legalább ennyi, és mond egy ennél nagyobb számot (felül-licitálja), vagy nem hiszi el, és ekkor jöhet az ellenőrzés. Elsőként az akciókártyákat kell végrehajtani. A kérdőjeles kártya hatása, hogy a húzópakli legfelső lapját fel kell csapni, és beleszámít a forduló lapjaiba. A Max 0 lap kiejti a bent lévő legmagasabb értékű lapot. A Max - a legmagasabb pozitív értékű lapot negatívvá változtatja. A 0 kártyának nincs értéke, csupán annyi a hatása, hogy a következő forduló előtt az összes lapot vissza kell keverni a húzópakliba. Az akciólapok végrehajtása után a pozitív, majd a negatív számokat összeadva megkapjuk a forduló eredményét, és eldől, hogy melyik játékosnak volt igaza... a licitálónak vagy a kételkedőnek. Aki tévedett, egy tomahawkot tűz a fejpántjába. Aki a harmadik tomahawkot is összegyűjti, kiesik a játékból, a cél pedig az, hogy valaki egyedüliként maradjon bent végül. TELJES JÁTÉKSZABÁLY A JÁTÉK CÉLJA Te legyél az utolsó játékban maradó játékos. ELŐKÉSZÜLET A játékosok elvesznek egy fejpántot, és a fejükre teszik. A tomahawkokat tegyétek az asztal közepére. A tollakat keverjétek meg, és képpel lefelé fordítva tegyétek egy pakliként az asztal közepére. Minden játékos elvesz egy tollat a pakliból, és anélkül, hogy megnézné, a fejpántja mögé csúsztatja úgy, hogy az összes többi játékos számára látható legyen, de ő maga ne lássa azt (lásd 1. ábra). TOLLKÁRTYÁK ÉRTÉKE A játék végén a tollak összértékét a következő módon fogjuk kiszámolni: - először is a kék tollak hatásait alkalmazzátok a következő sorrendben: o a „kérdőjel toll hatása: fel kell venni a pakliból a következő tollat, és bele kell számítani az összegzésbe; o a „Max 0 kiejti a legnagyobb értékű zöld tollat: ezt a zöld tollat el kell távolítani, így nem számít bele az összegzésbe; o a „Max – toll a legmagasabb pozitív értékű tollat negatív értékűre változtatja: ezt az értéket így nem hozzáadni kell, hanem kivonni; o a „0 tollnak nincs értéke, a hatása annyi, hogy a következő játék előtt az összes kártyát össze kell keverni. - ezután az összes megmaradt pozitív értékű toll értékét össze kell adni; - majd az összes negatív értékű piros toll értékét levonjuk, hogy megkapjuk a végösszeget (2. ábra: példa egy játékvégi összegzésre). A JÁTÉK MENETE A legfiatalabb játékos lesz az első felderítő: a felderítő kiválaszt egy számot, amelyről úgy gondolja, hogy alacsonyabb értékű, vagy egyenlő a játékosok fejpántjában látható összes toll összegénél, beleértve a saját tollát is. A felderítő szabadon választhat egy számot, csak 0-nál kell nagyobbnak lennie. A balján ülő játékos ezután két lehetőség közül választhat: 1) Elfogadja, és ő lesz a felderítő: ekkor neki az előző felderítő által választott számnál nagyobbat kell választania, majd a kör a következő játékossal folytatódik. 2) Nem ért egyet: ebben az esetben egy „Coyote! kiáltással (ejtsd: kajot) jelzi, hogy kétségbe vonja a felderítő állítását. Ha a játékos nem ért egyet, akkor a játék a végéhez ér. Minden játékos a tollát az asztal közepére teszi, hogy ezután az összértéket a fentebb leírt módon kiszámítsák: - ha az összérték nagyobb vagy egyenlő, mint amennyit a felderítő választott, akkor a felderítő a nyertes, és elhelyez egy tomahawkot a „Coyote!-ot kiáltó játékos fejpántjába; - ha az összérték kisebb annál a számnál, amit a felderítő választott, akkor a „Coyote!-ot kiáltó játékos a nyertes, és elhelyez egy tomahawkot a felderítő fejpántjába. A tollak ezután a pakli aljára kerülnek, és új játék kezdődik. Az a játékos lesz az első felderítő, aki épp vesztett. Ha kiesett (lásd alább), akkor az a játékos lesz az első felderítő, aki őt kiejtette. A JÁTÉK VÉGE A játékos akkor esik ki, ha három tomahawk kerül a fejpántjába. Az utolsónak maradó játékos az abszolút győztes. A játékosszámtól függően érdemes lehet a kieséshez szükséges tomahawkok számát változtatni. JÁTÉKVÁLTOZAT Egy sima játék (avagy forduló) alatt a következő hat akció mindegyikét egyszer ki lehet választani, de egy akciót csak egy játékos választhat ki. - DETTÓ A felderítő elfogadhatja az előzőleg választott értéket anélkül, hogy neki emelnie kellene; úgy kell tekinteni, mintha ezt az értéket választotta volna ő is. A következő játékosnak már újra vagy növelnie kell az értéket, vagy vitatni azt, de nem ismételheti meg a „Dettó-t. - IRÁNYVÁLTÁS Egy szám választása helyett a felderítő megváltoztathatja a játék irányát; ilyenkor az előző játékos kerül újra sorra. - PLUSZTOLL A köre végrehajtása után a felderítő megkérhet egy másik játékost, hogy vegyen egy tollat fel a pakliból, és tűzze azt a fejpántjába, anélkül, hogy megnézné azt. Ez a második toll is beleszámít majd a végső értékelésbe. - DUPLA TOMAHAWK Miután kiválasztott egy számot, a felderítő azt kiálthatja, hogy „dupla tomahawk : ha a következő játékos vitatja, nem fogadja el az értéket, akkor a vesztes két tomahawkot kap egy helyett. Ha a következő játékos elfogadja /nem vitatja/ az értéket, akkor a játék a megszokott módon folytatódik. - RESTART! A felderítő visszautasítja a választott számot, és arra kényszeríti az előző játékost, hogy egy másik számot válasszon, természetesen a szabályok betartásával, amit már el kell majd fogadnia, vagy vitatnia kell. - A KÖVETKEZŐ JÁTÉKOS A… A soron következő játékos helyett a felderítő választhatja meg a következő játékost: a választott játékosnak kell elfogadnia vagy elutasítania a választott számot. Ha elfogadja a játékos, akkor ő lesz a következő felderítő, és átveszi a folytatást. A játékosok a játékot megelőzően eldönthetik, hogy az összes, vagy csak néhány változatot használnak. Csomag tartalma: - 6 vászon fejpánt - 30 tollkártya, amelyeken számjegyek vagy jelek vannak (5 speciális toll, 3 negatív értékű toll –5 és –10 értékkel, 22 pozitív értékű toll 1–10, 15 és 20 értékkel) - 18 tomahawk-kártya - egy szövetzsák - szabályfüzet Játékidő: körülbelül 15 perc
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^