Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

További ajánlataink

Termékleírás
Ajánlott korosztály: 3-99 éves korig Ajánlott nem: fiúknak és lányoknak Játékosok száma: 2-8 fő Játékidő: 20 perc Anyaga: papír Doboz mérete: 9 x 2,2 x 6 cm A doboz tartalma: 60 témakártya 6 színkártya (a 3 éves kortól játszható változathoz) Játékszabály A játék célja A 60 kártya különböző témákat ábrázol, a játékosoknak ezekhez a témákhoz kapcsolódó dolgokat kell kitalálniuk. Ezeknek a dolgoknak nem feltétlenül kell szerepelniük a kártyán. A játék nyertese az lesz, aki a legtöbb dolgot tudja kitalálni. Előkészületek Alapos keverés után terítsünk ki 30 kártyát képpel felfelé fordítva az asztal közepére úgy, hogy minden kép látható legyen. A maradék 30 témakártya lesz a húzó-pakli, tegyük képpel lefelé a kiterített lapok mellé. A színkártyákra ebben a változatban nem lesz szükség. A játék menete Válasszunk kezdőjátékost, aki felfordítja a kiterített témakártyák egyikét, hogy a lap betűs oldala legyen látható. A játékosok feladata, hogy olyan dolgokat találjanak, amelyek kapcsolódnak a kiterített témakártyák képeihez, és nevük a felfordított lapon látható betűvel kezdődnek. Aki talált ilyen dolgot, elveszi a kártyát, amelyen a hozzá kapcsolódó kép található, és képpel lefordítva maga elé veszi. Ezután folytathatja a keresést a többi kártya között. Nem szükséges, hogy talált dolog szerepeljen a kártyán, elégséges, ha csak kapcsolódik hozzá. A játékosok csak az egyik kezükkel gyűjthetik a lapokat. Példa: A „b a „bőrönd kezdőbetűje, az „utazás témakártyához kapcsolódik. de a bőröndnek semmi köze nincs az állatkerthez, hiszen senki nem megy bőrönddel az állatkertbe. Viszont a „b lehet a „borz kezdőbetűje, ami már kapcsolódik az állatkerthez, annak ellenére, hogy témakártyán a borz képe nem szerepel. Az a játékos, aki először összegyűjt 6 kártyát, bemondja: „Állj!. Ha ebben a pillanatban valamelyik játékosnak a kezében van egy felhúzott, de még nem elvett lap, azt vissza kell dobni. Ekkor véget ér a kör, és pontozás következik. Figyelem! A kör akkor is véget érhet, ha elfogynak a kiterített kártyák, vagy ha már senki nem tud több lapot elvenni. Az összegyűjtött lapok számát bármikor lehet ellenőrizni. Pontozás Az állj-t mondó játékossal kezdve mindenki sorban felüti első kártyáját, és azonnal kimondja a megfelelő dolog nevét (nem ér gondolkodni). Ha egy dolgot valaki a körben megnevezett, azt abban a körben más senki nem mondhatja. Az előző szabály miatt előfordulhat, hogy valaki nem tudja azt a dolgot mondani, amit szeretett volna, mert valaki már előtte kimondta. Aki ilyen helyzetben találja magát, gyorsan ki kell találnia egy másik alkalmas szót, amikor felfordítja a kártyáját. Aki nem tud azonnal mondani egy megfelelő szót, amikor felfordítja a kártyáját, vissza kell dobni az asztal közepére képpel felfordítva. Ha a szavad megfelelő, a lapot a saját paklidra teheted képpel felfelé. Az óramutató járásával egyező irányba, körbe haladva, mindenki egyesével felfordítja az összes lapját, és mond egy szót a keresett kezdőbetűvel. A fentiek végeztével mindenki megszámolja, hogy hány kártyát gyűjtött össze a körben. A körben a legtöbb kártyát összegyűjtő játékos megtart megszerzett lapjai közül kettőt, ami mostantól győzelmi pontnak számít. A második legtöbb kártyát gyűjtő játékos egy lapját tartja meg győzelmi pontként. Ha két vagy több játékos esetén egyenlőség állna fenn a legtöbb megszerzett lap tekintetében, ez érintettek mindannyian egy lapjukat tartják meg győzelmi pontként. Ebben az esetben a második helyezésért nem jár pont. Új kör A játékosok által az előző körben megszerzett, de nem pontra váltott lapokat tegyük vissza képpel felfelé az asztal közepén lévő lapok közé. A betűkártyát visszafordítjuk. Húzunk 4 témakártyát a húzó-pakliból, és képpel felfelé a többi lap közé tesszük. Végül találomra felfordítjuk az egyik témakártyát, és az így felfedett betű lesz ebben a körben a keresett kezdőbetű. A játékosoknak most ezzel a betűvel kezdődő dolgokra kell gondolniuk. Ha olyan betűt sikerült felfordítani, ami a játék során már szerepelt, fordítsátok vissza, és válasszatok másik lapot. A játék vége A játék 6 kör után ér véget. A győztes az a játékos, aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze. Játékvariánsok Színes dolgok (színkereső kooperatív játék – 3 éves kortól) Válasszatok tetszőleges számú témakártyát (például 20-at), és terítsétek ki képpel felfelé az asztal közepére, hogy mindenki jól láthassa őket. A maradék lapokat tegyétek félre, mert a játék során már nem lesz rájuk szükség. Keverjétek meg a színkártyákat és képpel lefelé tegyétek az asztalra egy pakliba. A játék menete A legfiatalabb játékos megfordítja a pakli felső kártyáját, és visszateszi a pakli tetejére képpel felfelé. Ugyanez a játékos keresni kezd az asztalon lévő témakártyák között egy olyat, amelyen szerepel az a szín, ami a felfordított színkártyán látható. Amint talált egy megfelelő színű dolgot, kimondja a nevét. A megnevezett dolgot tartalmazó témakártyát képpel lefelé fordítjuk. A többi játékos az óramutató járásának irányában kerül sorra, és ugyanazt teszi, mint a kezdőjátékos keres egy megfelelő színű dolgot ábrázoló lapot, kimondja a dolog nevét, és megfordítja a lapot. Ha valaki nem talál megfelelő dolgot, a többiek segíthetnek neki. Ha senki nem talál megfelelő dolgot, a kör véget ér. A kör végén visszafordítjuk a lefordított témakártyákat, hogy az összes lap újra képpel felfelé látsszon. Tegyétek félre az első színkártyát és fordítsátok meg a következőt. Ez a lap határozza meg az ebben a körben keresendő színt. A játék vége A játék akkor ér véget, ha mind a hat színkártyával lejátszottunk egy kört. Színes körhinta (asszociációs játék a színekkel – 6 éves kortól) Ez a játékváltozat különböző fordulókból áll, melyek mindegyike 3-5 körre van osztva. A játék megkezdése előtt döntsétek el, hány kört akartok játszani fordulónként – minél több kört játszotok, annál nehezebb a játék. Terítsetek ki az asztalra képpel felfelé kétszer annyi témakártyát, mint ahány játékos van. A maradék témakártyák pakliját képpel lefelé tegyétek az asztalra – ez lesz a húzó-pakli. A játék menete Keverjétek meg a 6 színkártyát, és tegyétek a paklit képpel lefordítva az asztalra. Húzzátok fel a legfelső lapot, és képpel felfelé tegyétek az asztalra. A játék első felében a játékosoknak olyan dolgokra kell gondolniuk, amelyek színe megegyezik a húzott színkártyáéval. A kezdőjátékos elvesz egy témakártyát és képpel felfelé maga elé helyezi. A többiek az óramutató járásával megegyező sorrendben egymás után szintén elvesznek egy-egy témakártyát. A témakártyák elvételét annyi körön át kell folytatni, ahány körben a játék elején megegyeztetek. A játék második felében a kezdőjátékossal kezdve sorban mindenki megnevez egy dolgot, ami kapcsolódik az egyik témakártyájához, és megegyezik a keresett színnel. Használjátok a fantáziátokat, hogy kitaláljatok olyan dolgokat, amik ugyan nem szerepelnek a kártyán, de kapcsolódnak annak témájához. Például egy piros orrú bohóc a cirkusz témakártyához. De mondhatsz akár sárga pulóvert a ruhásszekrény témához, annak ellenére, hogy a képen egy zöld pulóver látható. Ha egy dolgot valaki a fordulóban megnevezett, azt abban a körben más senki nem mondhatja. Például, ha valaki már mondta a piros krétát az iroda témakártyához, akkor ebben a fordulóban már senki nem mondhatja ugyanezt az iskolatáska témához. Ha a soron lévő játékos nem tud mondani egy megfelelő szót, vissza kell dobnia kártyáját az asztal közepére képpel felfordítva, és kiesik ebből a fordulóból. A forduló vége és a pontozás Egy fordulónak akkor van vége, ha lejátszottátok a megegyezett számú kört vagy ha minden játékos kiesett. Javaslat: Az öt fel nem használt színkártya segítségével tarthatjátok számon a lejátszott körök számát. Aki a forduló végén még rendelkezik témakártyákkal, megtarthatja azokat győzelmi pontként. A győzelmi pontként használt lapokat képpel lefelé tartsátok egy pakliban magatok előtt. Ezután a kezdőjátékos mind a 6 színkártyát odaadja bal oldali szomszédjának. Az új kezdőjátékos elveszi az összes megmaradt témakártyát az asztal közepéről, és képpel lefordítva félreteszi őket. Helyettük ismét játékosonként 2-2 témakártyát terít ki az asztal közepére képpel felfelé, majd felhúzza a színkártyák paklijának legfelső lapját. Kezdődhet az új forduló: sorban haladva mindenki elvehet egy témakártyát, és megnevez egy keresett színű dolgot. A játék vége A játék 3 forduló után ér véget. A legtöbb pontot összegyűjtő játékos lesz a győztes. Így is ismerheti: Mennyiminden
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^