Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

További ajánlataink

Termékleírás
Ajánlott korosztály: 8-99 éves korig Ajánlott nem: fiúknak és lányoknak Játékosok száma: 2-5 fő Játékidő: 25 perc Anyaga: papír Doboz mérete: 9,5 x 2 x 12,5 cm Játékelemek: 60 tűzijáték kártya hat színben 8 utalás jelölő (+1 tartalék) 3 vihar jelölő A játék célja A Hanabi egy kooperatív játék, ami azt jelenti, hogy a játékosok együtt, egy csapatként játszanak. A játékosoknak a tűzijáték kártyákat színek szerint csoportosítva, növekvő sorrendben kell kijátszaniuk. Azonban senki sem látja a saját lapjait, így kénytelenek a többi játékos tanácsaira hagyatkozni. Minél több lapot sikerül a játékosoknak helyesen kijátszani, annál több pontot kapnak a játék végén. A játék előkészületei Fontos! Az alapjátékhoz a szivárványos tűzijáték kártyák és a tartalék Utalás jelölő nem szükségesek. Csak a haladó játékban használjuk őket. A legidősebb játékos lesz a kezdő játékos, aki elhelyezi a játéktéren a jelölőket. A 8 Utalás jelölőt helyezze sorba fehér oldalukkal felfelé. A 3 Vihar jelölőt helyezze melléjük a villám oldalukkal lefelé. Most keverjük meg a tűzijáték kártyákat. A játékosok számától függően minden játékosnak a következő számú kártyát osztjuk: 2 vagy három játékos esetén: 5 lap 4 vagy 5 játékos esetén: 4 lap Fontos! A többi kártyajátékkal ellentétben a játékosok nem nézhetik meg a saját lapjaikat! Úgy kell a kezükbe venniük a kártyákat, hogy a hátlapjukat látják. A képes oldaluk a többi játékos felé néz. A többi kártya egy képpel lefelé fordított húzó pakliban van az asztalon. A kezdő játékos elkezdi a játékot. A játék menete Óramutató járása szerint zajlik a játék. Amikor egy játékos sorra kerül, pontosan egyet hajthat végre a következő lehetőségek közül: A. Mond egy utalást, vagy B. Eldob egy lapot, vagy C. Kijátszik egy lapot. A játékosnak választania kell egy akciót, nem passzolhat! Fontos! A játékosok nem adhatnak tanácsot és mondhatnak semmilyen megjegyzést más játékos körében! A. Mond egy utalást Ahhoz, hogy utalást mondjuk egy Utalás jelölőt fehér oldaláról fekete oldalára kell fordítanunk. Ha már nincs Utalás jelölő fehér oldalával felfelé, akkor nem választhatjuk a Mondj egy utalást akciót. 1. Szín utalás A játékos választ egy színt, és egy játékostársa kezében lévő összes olyan lapra rámutat, amelyik ilyen színű. Példa: „Két sárga lapod van. Ez és ez. Arra is lehet utalni, hogy nincs egy lapja sem a választott színből. Példa: „Nincs kék kártyád. 2. Szám utalás A játékos választ egy számot és rámutat ezen értékű lapokra egy játékostársa kezében, ugyan úgy, mint a Szín utalás esetében. Példa: „Van egy 5-ösöd, itt. Példa: „Van két 2-esed. Ez és ez. B. Eldob egy lapot Ahhoz, hogy eldobj egy lapot, egy Utalás jelölőt fekete oldaláról a fehér oldalára kell fordítani. Ha nincs Utalás jelölő fekete oldalával felfelé, akkor nem választhatod ezt az akciót. Ekkor a játékos eldobja egy lapját a kezéből (a nélkül, hogy megnézné a lapjai képes oldalát) és képpel felfelé a húzó pakli mellett lévő dobó paklira helyezi. Ezután a játékos húz egy másik lapot a húzó pakliról és a kezébe veszi úgy, hogy nem nézi mega képes oldalát. C. Kijátszik egy lapot Lapok kijátszásával hozunk létre tűzijátékokat az asztal közepén. A játékos kiválaszt egy lapot a kezéből és képpel felfelé az asztal közepére teszi. Két dolog történhet: 1. A lap szabályosan lehelyezhető A játékos a kijátszott lappal, képpel felfelé kiegészít egy már meglévő tűzijátékot, vagy elkezd egy újat. 2. A lap nem helyezhető le szabályosan Az istenek haragosak a hiba miatt, ezért villámlás csap le az égből. A játékos egy Vihar jelölőt a villámos oldalára fordít. A helytelen kártyát a dobó paklira helyezzük képpel felfelé. Ez után a játékos újabb lapot húz a kezébe úgy, hogy nem nézi meg a képes oldalát. A Tűzijátékok A tűzijátékok az asztal közepén lesznek, színek szerint külön rakva. Minden színből növekvő számsorrendben következnek a lapok 1-től 5-ig. Minden tűzijátéknak 1-essel kell kezdődnie és minden újabb lapnak egyel nagyobb értékűnek kell lennie, mint az előző. Egy tűzijáték nem tartalmazhat több azonos értékű lapot. Jutalom Amikor egy játékos befejez egy tűzijátékot úgy, hogy helyesen kijátszik egy 5-ös lapot, akkor jutalmat kap. Egy utalás jelölő visszafordul fekete oldaláról a fehér oldalára. Ha nincs utalás jelölő fekete oldalával felfelé, akkor nem jár jutalom. Ezután a következő játékoson a sor. A játék befejezése A játéknak 3 esetben lehet vége: 1. A harmadik Vihar jelölő is a villám oldalára fordul. Az istenek haragjukat egy hatalmas vihar formájában fejezik ki, így vége szakad a tűzijátéknak. A játéknak azonnal vége és a játékosok nulla pontot kapnak. 2. A játékosok mind az öt tűzijátékot befejezik. A játéknak azonnal vége és a játékosok megünnepelhetik csodálatos győzelmüket, és a maximális 25 pontot kapják. 3. Ha egy játékos felhúzza az utolsó lapot a húzó pakliból a játéknak majdnem vége. Minden játékosnak, köztük annak is, aki az utolsó lapot felhúzza, van még egy utolsó köre. Végül kiértékeljük a tűzijátékokat. Minden tűzijáték annyi pontot ér, amennyi a legnagyobb értékű lap az adott színű tűzijátékban. A tűzijátékok minősége a „Nemzetközi Pirotechnikai Szövetség skálája alapján a következő: 0-5 – Ajjaj. A közönség fújol. 6-10 – Szegényes. Halk taps. 11-15 – Megfelelő, bár a nézők láttak már szebbet is. 16-20 – Jó! A közönség elégedett. 21-24 – Nagyszerű! A közönség nagyon lelkes! 25 – Fantasztikus! A nézők sosem felejtik el ezt a műsort! Fontos tippek és tanácsok A játékosok átrendezhetik a kezükben lévő lapokat és el is forgathatják őket, hogy könnyebb legyen megjegyezni a kapott információkat. A játékosok sosem nézhetik meg a saját lapjaik képes oldalát. A dobó paklit bármikor áthelyezhetjük, hogy plusz információhoz jussunk. A Hanabi a játékosok közti kommunikáción, és a kommunikáció hiányán alapszik. Ha szigorúan vesszük a szabályokat, akkor a játékosok nem beszélhetnek egymással, kivéve az éppen soron lévő játékos, az akciója végrehajtása közben. A társaság egyezzen meg játék előtt, hogy milyen szintű kommunikáció engedélyezett. A lényeg, hogy mindenki jól szórakozzon! Játékvariánsok Nehezítés, könnyítés Túl könnyű? Játszatok 2 vagy akár csak egy Vihar jelölővel. Túl nehéz? Vegyétek elő a kilencedik Utalás lapkát is, vagy használjatok érméket újabb Utalás jelölőként. Színkeverés Használjátok a 10 szivárvány tűzijáték lapot is, mint a hatodik szín és keverjétek a pakliba a játék elején. Ez lesz a hatodik, Szivárvány tűzijáték, amit össze kell raknotok. A maximális pontszám így 30 lesz. Ahhoz, hogy a színkeverést még nehezebbé tegyétek, csak 5 szivárvány tűzijáték lapot használjatok: 1, 2, 3, 4, 5. Színkeverés 2 Mint a normál színkeverésnél, keverjétek a 10 szivárvány tűzijáték lapot a pakliba a játék elején. Továbbra is van a hatodik, szivárvány színű tűzijáték, amit fel kell építeni. Viszont ebben a játékváltozatban a szivárványkártyákat nem lehet színük szerint azonosítani. Szín utalás során a szivárvány lapok minden színnek számítanak egyszerre. Példa: A játékosnak van két kék és egy szivárvány lapja: „Van három kék lapod. Itt, itt és itt! Példa: A játékosnak nincs piros lapja, de van egy szivárvány lapja: „Egy piros lapod van, itt.
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^