Megközelítés:
Javasolt útvonal:  

További ajánlataink

Termékleírás
Masszírozó henger 2 az 1-ben SMR GYVF10

Két henger egy áráért
Az SMR masszírozó henger elnevezése annyit tesz, mint saját magunk izompólyáinak felszabadítása. Helyes használata gyors és hatékony megoldás az izomláz ellen, segíthet elkerülni az izom problémákat, támogatja a kötőszöveti lerakódások feloldását. A henger használata során az izompólyák, vagyis az izmot behálózó, összekötő, formáló, támasztó szövet masszírozása történik. A 21. század orvoslása kezdett felfigyelni annak jelentőségére, hogy izompolyáink ne váljanak rugalmatlanná, hiszen sok probléma megelőzhető a karbantartásuk révén megelőzhetőek az izommerevségből adódó sérülések, fájdalmak és a mozgás korlátozottsága az egyes ízületekben.

Az izompólyák felszabadítása mellett próbálja ki az SMR masszírozó hengert

Izomláz enyhítésére
Izom és ízületi problémák megelőzésére
Az izmok nyújtásához
Relaxáláshoz
A vérkeringés fokozására
A kötőszöveti lerakódások feloldásához
Kiváló pilateshez, jógához, fitneszhez, gyógytornához.

Mit kap a Vivamax SMR henger szettel

Két darab 33 cm hosszú hengert, amiből az egyik bordázott, a másik pedig sima felületű. Mindkét henger használható az izompólyák felszabadítására, fitness és gyógytorna keretében. Ha szeretné megmasszírozni elgémberedett tagjait, akkor a külső hengert használatát javasoljuk.

Bordázott henger 33*13,5 cm
Sima felületű henger 33*10 cm

Az SMR hengerekről

Különböző méretű, keménységű és felületű hengereket lehet vásárolni a piacon. A keményebb, és rücskösebb mintázatú hengerek a mélyebb szövetekre is hatással vannak, még a sima felületű eszközök inkább a felső rétegekre hatnak. Vannak olyan hengerek is, ahol a többféle felület ötvözve van. A hengerek minősége közt is van eltérés. A legprofibb hengerek belül kemény, műanyag vázat kapnak, arra rögzül a szivacsos felső réteg. Ezek sokkal tartósabbak. Az ilyen típusú hengereket évekig lehet használni.

A bordázott henger

A külső hengeren azért alakítottak ki sima, négyzetes és csíkos felületeket, mert ezek a formák hasonlítanak leginkább az ember tenyér, ujjbegyek és ujjak mintáihoz. Ezáltal sokféle nyomási ingert kapnak az izmok.
A külső hengert így nem csak az izompólyák fellazítására és edzésre lehet használni, hanem masszázs helyett is kiváló

Az SMR hengerezés alapjai

Az SMR hengerezés lényege az izmokban, az izompólyákban, a kötőszövetben kialakult feszültségek feloldása. Az izom újra elnyeri optimális teljesítőképességét, könnyebben regenerálódik, megelőzhetőek a sérülések. Az SMR henger gyakorlatok egyszerűek, könnyen megtanulhatóak, kortól és sportmúlttól függetlenül.
A kötőszövet (latinul fascia) a forma szerve. Az izmok végzik a mozgást. Az izompólya burkolja és kontrollálja az izmokat. Ha az izompólyában feszültség jelenik meg, amit nem oldunk fel, akkor az izom nem tud megfelelően működni. A kötőszövet mindenütt jelen van a testünkben, ez köt össze mindent. Több rétege van, amelyek egymásba fonódnak. A felszínes rétegére úgy tekinthetünk, mint a test harisnyája. Ha ez a test-harisnya megtekeredik, elcsavarodik, elhasználódik, megsérül a nem megfelelő használat során, izmaink azonnal jelzik. Megváltozik és merevebb lesz a mozgásunk, romlik a testtartásunk, nehezebben regenerálódunk. Az izompólya hártyaszerűen beburkolja az izmokat. Az izompólya összeköti, körülveszi, formázza az izmokat, biztosítja az izom erejét, rugalmasságát. Az izom könnyebben és gyorsabban regenerálódik, amikor az izompólya rugalmas.
Az SMR masszázzsal megszüntethetjük a kötőszövetben, az izompólyákban összegyűlt feszültségeket. A gyakorlatok során lassú, egyszerű mozdulatokat végzünk az eszközök használatával. Az alapgyakorlatokat, esettől függően az SMR hengerrel, az SMR bottal vagy a SMR labdával hajtjuk végre. Az SMR System gyakorlatainak hasonló hatásmechanizmusa van, mint a masszázsnak. A masszázs hatására nem csak az izmok és a kötőszövet anyagcseréje javul. Könnyen elérhetjük az optimális izomegyensúlyt, aminek következtében javul a mozgás minősége és a testtartás. biztosítja az izom erejét, rugalmasságát. Az izom könnyebben és gyorsabban regenerálódik, amikor az izompólya rugalmas.
A stresszoldás az idegrendszerre van közvetlen hatással.
Beindíthatjuk a test regeneráló és öngyógyító folyamatait, ami fájdalomcsillapító és méregtelenítőhatású egyaránt. A mechanikus ingerek, az idegrendszeri hatások és az anyagcsere javulása egyaránt növeli a test-tudatot, ami a sportolóknak elengedhetetlen. A könnyebb, fájdalommentes mozgásöröme jó közérzetet és letisztult gondolkodást eredményez.
Fejleszthető a testtartás, azaz a Struktúra, növelhető a Mobilitás, gyorsítható a Regeneráció

Hogyan hat az SRM henger az izmokra

A henger úgy működik, hogy a saját testsúlyunkkal ráterhelünk a eszközre azon a területen, ahol masszírozni szeretnénk a testünket. A hengeren lassan kell gurulni, jobbra-balra mozogni, nyomást-súlyt ráhelyezni, hogy a kompressziós hatás, azaz a nyomási inger létrejöjjön. Amikor nyomás alá helyezünk egy területet, akadályozzuk a vérellátást az izomrostban. A nyomás feloldásakor (amikor elgurulunk az adott területről, vagy megszüntetjük a nyomást), a hirtelen beáramló vér elszállítja a lerakódásokat, megtisztítja, felfrissíti az adott terület szöveteit. Ugyanolyan a módszer, mintha rálépnénk a locsoló slag csövére, majd leszállnánk róla. A nagy nyomás, sokkal intenzívebb tisztítást végez. A salakanyagok elszállítása és a mechanikai inger hatására az izmok fellazulnak és visszanyerik elasztikusságukat.

Mire használható az SMR henger
Regeneráció gyorsítása SMR-rel

A megfelelő edzés utáni regeneráció kulcsfontosságú a gyors fejlődés és a jó sportteljesítmény érdekében. A helyes táplálkozás és táplálék kiegészítők, valamint pl. relaxációs technikák mellett az SMR henger használata is segít a gyorsabb regenerációban javítja a vér- és nyirokkeringést, fellazítja az izmokat és kötőszöveteket, és stresszoldó hatású.

Izomláz ellen SMR-rel
Az SMR hengerrel végezhető gyakorlatok hatékonyan csökkentik az izomláz tüneteit. Az egyszerű gyakorlatok során az izmok ellazulnak, javul a vér- és nyirokkeringés, és felgyorsul a regenerációs folyamat.
A hengerezés így kiváló alternatívája pl. az izomlazító krémnek, vagy a Jacobson-féle izomlazítás technikának

Narancsbőr (cellulit) ellen SMR-rel
A narancsbőr kialakulása hátterében több tényező is állhat. A táplálkozás, a hormonrendszer zavarai mellett legfőképpen a mozgás hiánya. Utóbbi a kötőszövet rugalmatlanságát és a méreganyagok felszaporodását eredményezi a nyirokrendszerben.
Mozgás nélkül a vérkeringés és az anyagcsere lelassul. Bármilyen krémet is használunk a cellulit ellen, az csak átmeneti megoldást jelent. A kötőszövet rugalmasságát kell visszaállítani ahhoz, hogy a cellulit eltűnhessen, és a krém is kifejthesse hatását.
Az SMR masszázs során használt SMR henger használata megoldást nyújt a narancsbőr ellen. Heti 2-3 alkalom, alkalmanként 5-10 perc hengerezés már néhány hét múlva látványos eredményt hozhat.
Az alakformáló tornagyakorlatok és az SMR masszázs kombinációja, kiegészítve a jó minőségű és megbízható forrásból származó hatóanyagot tartalmazó cellulit elleni krémmel rövid és hosszú távon is csökkenti a narancsbőrt.
A kötőszövet rugalmassá válik, a nyirokáramlás és a vérkeringés fokozódik, a vénás erek állapota javul. Az SMR masszázs kiváló lehetőség a narancsbőr elleni kezelés otthoni, biztonságos végzésére.

Alapelvek
SMR henger használatkor az alábbi alapelveket érdemes betartani

1. alapelv – Fájdalomskála
Sajnos a sportolói körben elterjedt no pain, no gain, azaz ha nincs fájdalom, nincs fejlődés szemlélet erre a technikára is rányomta bélyegét. Számtalan videó terjed, ahol a sportoló az SMR henger gyakorlatok végzése közben jól láthatóan fájdalmat érez, fogát összeszorítja, testét felfeszíti. Bizonyos mértékben még ilyen módon is eredményes tud lenni a hengerezés, de az SMR technikában rejlő lehetőségek tárháza ennél sokkal nagyobb.
A gyakorlatok kivitelezése közben, főleg azokon a területeken, ahol nagy feszültség alakult ki, fájdalom jelentkezhet. Lényeges, hogy ezt a fájdalmat megfelelően kontrolláljuk. Egy képzeletbeli fájdalomskálán, ahol az 1 a simogatás, a 10 pedig az elviselhetetlen fájdalom, a gyakorlatok alatt maximum az 5-6-ig menjünk el. Ha ezen túllépünk, akkor a testünk ellenkezni fog, az izompólya megfeszül és nem a kívánt hatást fogjuk elérni.

2. alapelv- Lazaság
Az SMR henger gyakorlatok csak akkor működnek, ha lassan, kontrolláltan, a testünket lehetőség szerint teljesen ellazítva végezzük. Ekkor a kívánt hatás nem marad el, ugyanis az így kifejtett ingerek hatására az izompólya fellazul, és újra felveszi az optimális állapotát. Ez biztosítja az izom megfelelő működését és támogatja az anyagcsere folyamatokat, így pl. az izomláz sokkal hamarabb elmúlik.
Előfordulhat, hogy a kezdetekben képtelenek vagyunk a megfelelő módon kontrollálni a mozgást.

Kinek ne javasoljuk a hengert
Vannak olyan krónikus betegségek, melyek kizárják az SMR henger használatát. A biztonságos használat érdekében mindenképp érdemes helyesen megtanulni az eszközön végrehajtható gyakorlatokat.
A következő esetekben nem használható otthon az SMR henger

csontritkulás,
magas vérnyomás betegség (A gyógyszerrel beállított vérnyomás nem számít kizáró oknak. )
véralvadásgátló szedése esetén,
cukorbetegség,
ha valakinek komolyabb visszérproblémái vannak (mélyvénás tágulat)
terhesség esetén
Idős korban fokozott óvatossággal kell alkalmazni az eszközt

Gyakorlatok

Gerinc gyakorlat
Feküdjön a hátára úgy, hogy a hengert a dereka alá helyezi. Lábait húzza fel talptámaszba. Fekvő helyzetben húzza végig a hátát a hengeren a derekától a nyakáig, medencéjét tartsa folyamatosan kiemelt helyzetben.
Karhelyzetek
Alkartámasz, tarkóra tartás, mellső-, oldalsó középtartás, mellkas előtt keresztezve.
A gyakorlat nehezíthető, ha egyik lábát elemeli a talajtól, és nyújtva a talaj fölött tartja.

Combhajlító izomzat masszírozása, nyújtása
Üljön le a földre. A hengert helyezze el a térdhajlata alatt, a lába legyen kinyújtva, és elemelve a talajtól. Kezeit helyezze hátsó kéztámaszba, medencéjét emelje ki. A hengeren húzza végig a combhajlító izomzatát a térdhajlattól farizomig. A gyakorlat végezhető páros lábbal is.

Combfeszítő izmok masszírozása, nyújtása
Helyezkedjen el a talajon hason, a hengert helyezze a combja alá a térd fölé közvetlenül. Az alkarján támaszkodja húzza végig a combját teljes hosszában a hengeren.
ITB-szalag nyújtása
Az Iliotibiális szalag -a combfeszítő izom külső részén futó szalag- nyújtása nagyon fontos. Feküdjön az oldalára, helyezze a hengert a combja alá a combtőhöz. Támaszkodjon meg a talajon alkartámaszban. Könnyítésképpen a felső kezét a teste előtt tenyértámaszba helyezheti. Felső lábával keresztezze a nyújtott, hengeren lévő lábát, és helyezze azt talptámaszba. A hengeren lévő lábát farizom-térd terjedelemben húzza végig a hengeren.
Farizom masszírozása-nyújtása
Üljön le a földre. A hengert helyezzük a farizom alá, és vegyünk fel hátsó tenyértámaszt. Lábait húzza fel talptámaszba, és az egyik lábát helyezze keresztbe a másikon. Gördüljön előre-hátra a hengeren.
Vádli gyakorlat
Üljön le a földre. A hengert helyezze el a vádlija alatt. Helyezkedjen el a talajon hátsó kéztámasszal, medencéjét emelje ki.
A hengeren húzza végig a vádliját a bokájától a térdhajlatig. A gyakorlat végezhető egy lábbal is. Így is ismerheti: SMR GYVF 10, SMRGYVF10
Vélemények
Kérdezz felelek

Oldalainkon a partnereink által szolgáltatott információk és árak tájékoztató jellegűek, melyek esetlegesen tartalmazhatnak téves információkat. A képek csak tájékoztató jellegűek és tartalmazhatnak tartozékokat, amelyek nem szerepelnek az alapcsomagban. A termékinformációk (kép, leírás vagy ár) előzetes értesítés nélkül megváltozhatnak. Az esetleges hibákért, elírásokért az Árukereső nem felel.

^